Marketeer (aanvankelijk lezen)
WPG Tilburg
Wat is vereist?
- Relevante afgeronde hbo- / wo-opleiding
- Minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een marketingfunctie
- Ervaring en/of affiniteit met communicatie en de uitgeverij- en onderwijswereld
- Resultaatgericht, analytisch en planmatig kunnen werken
- Uitstekende beheersing Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
- Initiatiefrijk en veerkrachtig
Wat krijg je?
- €3.262 - €4.413 bruto p/m (o.b.v. 36 uur)
- 32 tot 36-urige werkweek
- 194,4 vakantie-uren bij een fulltime dienstverband
- Ontwikkelmogelijkheden met de Future Academy
- Laptop, telefoon, PKB (12%), reiskosten- en thuiswerkvergoeding en collectieve ziektekostenverzekering
Wat doe je?
- 40% Intern overleg en afstemming
- 10% Klasbezoek
- 30% Activiteitenplan uitvoeren
- 20% Marktonderzoek uitvoeren
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Stel direct een vraag
Arjan Kalhouri
Recruiter
Vacature
Als Fondsmarketeer bij Zwijsen ben je verantwoordelijk voor het optimaal in de markt zetten en houden van de lesmethode Veilig Leren Lezen. Op basis van marktkennis en -onderzoek verken je de klantbehoeften en draag je bij aan de continue ontwikkeling en marketing- en verkoopacties van de methode.
De lesmethode Veilig Leren Lezen is gericht op leerlingen uit groep 3. Samen met de Uitgever geef je invulling aan het strategisch uitgeef- en marketingplan dat meerdere jaren omvat. Dit plan vertaal je zelfstandig door naar een operationeel activiteitenplan voor het komende schooljaar. Denk hierbij aan activiteiten zoals het benaderen en werven van nieuwe scholen. Op deze manier creëer je merkbekendheid, klantloyaliteit en omzet.
Je vergaart de nodige marktkennis door marktonderzoek te verrichten via leerkrachtenpanels, scholen te bezoeken om de praktijk te ondervinden, CRM-data of door te overleggen met je vaste sales buddy voor jouw educatief fonds.
Je werkt nauw samen met de Marketing Assistenten, het team Online Marketing, de Data Analisten die je voorzien van CRM- en marktdata, met het Klantencontactcenter en met de Verkoopafdeling. Samen met de uitgever zorg je ervoor dat de markt optimaal wordt bewerkt.
Als je het leuk vindt om op een creatieve en verbindende wijze marketingzaken te organiseren, en je het een uitdaging vindt dat je de markt goed moet kennen, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag heb je samen met de Uitgever en je sales buddy een veelbelovend plan bedacht, zodat scholen volgend jaar willen overstappen naar jouw nieuwe lesmethode.
Op een matige werkdag zit je veel in overleg. Hierdoor kun je minder goed in de gaten houden wat er op de markt gebeurt.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Lunch
- Marketingoverleg
- Marketing- en communicatieplannen opstellen
- Afstemming met collega's
- Markt- en omzetdata opvolgen in Power BI
- Mail bijwerken
-
- Lunch
- Vragen uitzetten op leerkrachtenpanel
- CRM-data bijwerken
- Afstemming met Klantenservice
- Marketingbudget opvolgen in samenwerking met Marketing Assistent
- Mail bijwerken
- Leerkrachtenpanel monitoren
-
- Lunch
- Mail bijwerken
- Sociale media kalender bespreken met team Online
- Afstemming met Online Marketeer
- Overleg met Marketing Assistent
- Activiteitenplan opvolgen
-
- Thank God it's almost Friday + borrel
- Lunch
- Mail bijwerken
- Fondsoverleg (inhoud + campagnes) met Uitgever
- Reistijd
- Klasbezoek
- Reistijd
- Ontwikkelingen volgen in de markt
-
- Lunch
- Mail bijwerken
- Marktontwikkelingen onderzoeken en afstemmen met sales buddy
- Afstemming met Marketing Assistent
- Activiteitenplan opvolgen
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Bij Zwijsen werk je in een inspirerende werkomgeving en positieve cultuur. We bieden ruimte voor een ondernemende en nieuwsgierige mentaliteit en investeren in je persoonlijke en professionele ontwikkeling met (online) opleidingen, trainingen en coaching. Doordat we groot genoeg zijn kunnen we je blijven uitdagen en laten groeien binnen de organisatie.
Werken bij WPG
WPG is een onafhankelijke groep mediamerken met de gezamenlijke missie om jouw wereld te verrijken door de verhalen die we vertellen. Wij zijn een wendbaar en energiek huis vol ideeën, kennis en creatief talent. WPG bestaat uit prachtige uitgeverijen met allemaal een eigen identiteit, te weten Xander, De Bezige Bij, A.W. Bruna en WPG Kindermedia.
Als werkgever hanteert WPG een beleid van gelijke kansen. We vinden diversiteit belangrijk en zetten ons volledig in om een plek te zijn waar iedereen zich thuis voelt. WPG gaat zorgvuldig om met de persoonlijke gegevens van medewerkers en sollicitanten. Klik hier voor ons Privacy Statement. Interne kandidaten hebben bij het solliciteren altijd voorrang. Een referentiecheck kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.
- Amsterdam
- Actief in Nederland
- 71% / 29%
- 140 werknemers in Nederland
- Gem. leeftijd 44 jaar
- Hybride werken, verdeling in overleg met leidinggevende en team