Marketeer (aanvankelijk lezen)

Vacature gesloten

Marketeer (aanvankelijk lezen)

WPG Tilburg

Wat is vereist?

  • Relevante afgeronde hbo- / wo-opleiding
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een marketingfunctie
  • Ervaring en/of affiniteit met communicatie en de uitgeverij- en onderwijswereld
  • Resultaatgericht, analytisch en planmatig kunnen werken
  • Uitstekende beheersing Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Initiatiefrijk en veerkrachtig

Wat krijg je?

  • €3.262 - €4.413 bruto p/m (o.b.v. 36 uur)
  • 32 tot 36-urige werkweek
  • 194,4 vakantie-uren bij een fulltime dienstverband
  • Ontwikkelmogelijkheden met de Future Academy
  • Laptop, telefoon, PKB (12%), reiskosten- en thuiswerkvergoeding en collectieve ziektekostenverzekering

Wat doe je?

  • 40% Intern overleg en afstemming
  • 10% Klasbezoek
  • 30% Activiteitenplan uitvoeren
  • 20% Marktonderzoek uitvoeren

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Arjan Kalhouri

Recruiter

Vacature

Als Fondsmarketeer bij Zwijsen ben je verantwoordelijk voor het optimaal in de markt zetten en houden van de lesmethode Veilig Leren Lezen. Op basis van marktkennis en -onderzoek verken je de klantbehoeften en draag je bij aan de continue ontwikkeling en marketing- en verkoopacties van de methode.

De lesmethode Veilig Leren Lezen is gericht op leerlingen uit groep 3. Samen met de Uitgever geef je invulling aan het strategisch uitgeef- en marketingplan dat meerdere jaren omvat. Dit plan vertaal je zelfstandig door naar een operationeel activiteitenplan voor het komende schooljaar. Denk hierbij aan activiteiten zoals het benaderen en werven van nieuwe scholen. Op deze manier creëer je merkbekendheid, klantloyaliteit en omzet. 

Je vergaart de nodige marktkennis door marktonderzoek te verrichten via leerkrachtenpanels, scholen te bezoeken om de praktijk te ondervinden, CRM-data of door te overleggen met je vaste sales buddy voor jouw educatief fonds.

Je werkt nauw samen met de Marketing Assistenten, het team Online Marketing, de Data Analisten die je voorzien van CRM- en marktdata, met het Klantencontactcenter en met de Verkoopafdeling. Samen met de uitgever zorg je ervoor dat de markt optimaal wordt bewerkt.

Als je het leuk vindt om op een creatieve en verbindende wijze marketingzaken te organiseren, en je het een uitdaging vindt dat je de markt goed moet kennen, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Fondsmarketeer (aanvankelijk lezen)

Op een leuke werkdag heb je samen met de Uitgever en je sales buddy een veelbelovend plan bedacht, zodat scholen volgend jaar willen overstappen naar jouw nieuwe lesmethode.

Op een matige werkdag zit je veel in overleg. Hierdoor kun je minder goed in de gaten houden wat er op de markt gebeurt.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Lunch
    • Marketing- en communicatieplannen opstellen
    • Afstemming met collega's
    • Markt- en omzetdata opvolgen in Power BI
    • Mail bijwerken
    • Lunch
    • Vragen uitzetten op leerkrachtenpanel
    • CRM-data bijwerken
    • Afstemming met Klantenservice
    • Marketingbudget opvolgen in samenwerking met Marketing Assistent
    • Mail bijwerken
    • Leerkrachtenpanel monitoren
    • Mail bijwerken
    • Marktontwikkelingen onderzoeken en afstemmen met sales buddy
    • Afstemming met Marketing Assistent
    • Activiteitenplan opvolgen

Voorbeeld uit de praktijk

Om scholen te werven voor een nieuwe methode organiseer je een uitprobeerweek. Hoe pak je dit aan?

Een uitprobeerweek organiseren is een uitdagende klus, omdat je zoveel mogelijk scholen voor je nieuwe methode wil winnen. Je hebt hier ongeveer twee maanden de tijd voor. Je bepaalt samen met de Uitgever de lessen die de leerkrachten en kinderen die week uitproberen, zodat ze er met zijn allen blij van worden. Samen met Sales zet je een plan op om deze scholen te bezoeken en op te volgen. Je haalt onder andere uit CRM-data welke scholen zich in de oriëntatiefase bevinden. Verder breng je in kaart wie de doelgroep is en op basis hiervan maak je een campagne.

Ook met het Klanten Contact Center stem je af dat deze als vraagbaak dienen tijdens de uitprobeerweek. Naderhand kunnen zij de scholen contacteren om hen aan te zetten tot de overstap naar de nieuwe methode.

Groeipad

Bij Zwijsen werk je in een inspirerende werkomgeving en positieve cultuur. We bieden ruimte voor een ondernemende en nieuwsgierige mentaliteit en investeren in je persoonlijke en professionele ontwikkeling met (online) opleidingen, trainingen en coaching. Doordat we groot genoeg zijn kunnen we je blijven uitdagen en laten groeien binnen de organisatie.

Marketeer (Veilig Leren Lezen)

Werken bij WPG

WPG is een onafhankelijke groep mediamerken met de gezamenlijke missie om jouw wereld te verrijken door de verhalen die we vertellen. Wij zijn een wendbaar en energiek huis vol ideeën, kennis en creatief talent. WPG bestaat uit prachtige uitgeverijen met allemaal een eigen identiteit, te weten Xander, De Bezige Bij, A.W. Bruna en WPG Kindermedia.

Als werkgever hanteert WPG een beleid van gelijke kansen. We vinden diversiteit belangrijk en zetten ons volledig in om een plek te zijn waar iedereen zich thuis voelt. WPG gaat zorgvuldig om met de persoonlijke gegevens van medewerkers en sollicitanten. Klik hier voor ons Privacy Statement. Interne kandidaten hebben bij het solliciteren altijd voorrang. Een referentiecheck kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.

  • Amsterdam
  • Actief in Nederland
  • 71% / 29%
  • 140 werknemers in Nederland
  • Gem. leeftijd 44 jaar
  • Hybride werken, verdeling in overleg met leidinggevende en team

Collega's

Foto van medewerker Nikki
Foto van medewerker Simon Reinders
Foto van medewerker Marjolein Schurink

Nikki - GL Accountant - Finance afdeling

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik ook werkzaam binnen de mediabranch. Het leek mij interessant om wel binnen de media te blijven, maar dan toch een ander stuk te bekijken. Dus toen WPG op mijn pad kwam, was ik al snel om. De prettige werkomgeving en de mogelijkheden die WPG te bieden heeft qua verdere doelen is erg fijn. Hierdoor had ik erg zin in een nieuwe uitdaging en leer ik nu nog elke dag!

Wat was je vorige baan?
Financieel Medewerker - Southfields.

Wat doe je in je vrije tijd?
Lezen, (bord)spelletjes/gamen en wandelen.

Simon Reinders - Publiciteit op de publiciteitsafdeling bij Uitgeverij Thomas Rap

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Omdat een uitgeverij als De Bezige Bij/Thomas Rap binnen dit boekenwereldje toch wel een beetje een heilige Graal is. Met een prachtige geschiedenis, interessante schrijvers, mooie boeken, nieuwsgierig naar de toekomst. Het is een mooie balans: inhoudelijk werk met verhalen die er toe doen, en praktisch werk met leuke mensen.

Wat was je vorige baan?
Publiciteitsmedewerker - Artifex.

Wat doe je in je vrije tijd?
Lezen.

Marjolein Schurink - Uitgever bij Uitgeverij Cargo

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik werk inmiddels al bijna twintig jaar bij een uitgeverij, hiervoor als acquirerend redacteur, nu als uitgever. Het is een baan die nooit verveelt, je bent altijd in contact met auteurs, vakgenoten en natuurlijk een heel leuke groep collega's.

Wat was je vorige baan?
Uitgever Culinair Kosmos Uitgevers.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen met de hond, padellen, moestuinieren, lekker eten en in de zon op een terras.

Interessante baan?

Terug naar boven