HR Medewerker

Vacature gesloten

HR Medewerker

WPG Amsterdam

Wat is vereist?

  • Hbo+ werk- en denkniveau in HR
  • 3 tot 5 jaar relevante werkervaring
  • Ervaring met AFAS is een pre
  • Kennis van HR processen
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Secuur kunnen werken, goed in plannen en communicatief sterk

Wat krijg je?

  • € 2.973,17 - € 3.793,69 bruto p/m o.b.v. 36 uur (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 32-urige werkweek
  • 194,4 vakantie-uren bij een fulltime dienstverband (waarvan 28,8u in PKB)
  • Ontwikkelmogelijkheden
  • Onbeperkt toegang tot OpenUp, het alles-in-1 platform voor mentale en fysieke gezondheid
  • Vrij inzetbaar persoonlijk keuzebudget van 12% (PKB)
  • Pensioenopbouw en collectieve ziektekostenverzekering
  • Laptop, telefoon, NS Business Card en thuiswerkvergoeding
  • Hybride werken (di en do op kantoor)

Wat doe je?

  • 40% HR administratie verwerken
  • 40% HR-gerelateerde vragen van medewerkers beantwoorden
  • 10% Aan HR-projecten werken
  • 10% Overleg

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als HR Medewerker bij WPG krijg je te maken met veel verschillende HR-onderwerpen zoals werving & selectie, onboarding, leren & ontwikkelen en verzuim. Je houdt je bezig met administratieve taken, zoals het opstellen van arbeidsovereenkomsten en andere documenten en het plaatsen van vacatures. Daarnaast stel je digitale personeelsdossiers samen en verwerk je HR-mutaties in het AFAS-systeem.

Naast deze administratieve taken ben je ook het aanspreekpunt voor medewerkers. Je deelt actief HR-informatie, beantwoordt vragen en biedt ondersteuning bij het gebruik van HR-systemen. Je speelt een actieve rol in projecten binnen de HR-afdeling, waarbij jouw bijdrage van toegevoegde waarde is.

Je komt te werken in een leuk en klein HR-team, waarin je samenwerkt met Tessa (HR-medewerker) Yunni (zij regelt alles rondom de salarisadministratie) en met Brit (HR Business Partner en teamleider). Je hebt ook veel contact met de andere afdelingen, zoals Finance en IT.

Acquisitie door werving- en selectiebureaus, headhunters en detacheerders naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Als je het leuk vindt om veel verschillende HR-taken op te pakken en je het niet erg vindt om in een veranderende omgeving te werken waar je dag zo maar ineens anders kan lopen, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

HR Medewerker

Op een leuke dag werk je aan een project binnen het team en voer je jouw taken uit volgens de projectplanning. Op deze manier lever je een waardevolle bijdrage aan het behalen van de projectdoelen.

Op een minder leuke werkdag komen er meerdere spoedklusjes tussen je geplande werkzaamheden door. Daarom is het belangrijk dat je prioriteiten kunt stellen.

  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Lunch
    • Agendabeheer uitvoeren
    • Dossiers bijwerken
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Contact met Finance-afdeling
    • Spoedklus oppakken
    • Personeelsmutaties in AFAS verwerken
    • Arbeidsovereenkomsten opstellen
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Dossiers bijwerken
    • Nieuwe medewerker AFAS uitleggen
    • Optimalisatie uitdenken
    • Lunch
    • Teamoverleg voorbereiden
    • Online inspiratiesessie bijwonen
    • Indiensttreding nieuwe collega voorbereiden
    • Salarismaand afronden
    • Nieuwe medewerker AFAS uitleggen
    • Met collega bellen
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Personeelsmutaties verwerken
    • Cursus AFAS bijwonen

Voorbeeld uit de praktijk

Er is een nieuwe medewerker bij de IT Service Desk. Wat zijn de vervolgstappen?

De nieuwe IT-collega begint volgende week en er moet nog veel worden geregeld. Je voert de nieuwe medewerker in AFAS in en maakt en verzendt de arbeidsovereenkomst. Je zorgt ervoor dat alles administratief correct wordt verwerkt en dat alle betrokkenen, zoals de IT-afdeling, op de hoogte worden gebracht. De meeste taken voer je zelf uit. Je regelt alles zorgvuldig, zodat de nieuwe collega volgende week meteen aan de slag kan.

Groeipad

Bij WPG werk je in een inspirerende werkomgeving en positieve cultuur. We bieden ruimte voor een ondernemende en nieuwsgierige mentaliteit en investeren in je persoonlijke en professionele ontwikkeling met (online) opleidingen, trainingen en coaching.

HR Medewerker

Werken bij WPG

WPG is een onafhankelijke groep mediamerken met de gezamenlijke missie om jouw wereld te verrijken door de verhalen die we vertellen. Wij zijn een wendbaar en energiek huis vol ideeën, kennis en creatief talent. WPG bestaat uit prachtige uitgeverijen met allemaal een eigen identiteit, te weten Xander, De Bezige Bij, A.W. Bruna en WPG Kindermedia.

Als werkgever hanteert WPG een beleid van gelijke kansen. We vinden diversiteit belangrijk en zetten ons volledig in om een plek te zijn waar iedereen zich thuis voelt. WPG gaat zorgvuldig om met de persoonlijke gegevens van medewerkers en sollicitanten. Klik hier voor ons Privacy Statement. Interne kandidaten hebben bij het solliciteren altijd voorrang. Een referentiecheck kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.

  • Amsterdam
  • Actief in Nederland
  • 71% / 29%
  • 140 werknemers in Nederland
  • Gem. leeftijd 44 jaar
  • Hybride werken, verdeling in overleg met leidinggevende en team

Collega's

Foto van medewerker Nikki
Foto van medewerker Simon Reinders
Foto van medewerker Marjolein Schurink

Nikki - GL Accountant - Finance afdeling

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik ook werkzaam binnen de mediabranch. Het leek mij interessant om wel binnen de media te blijven, maar dan toch een ander stuk te bekijken. Dus toen WPG op mijn pad kwam, was ik al snel om. De prettige werkomgeving en de mogelijkheden die WPG te bieden heeft qua verdere doelen is erg fijn. Hierdoor had ik erg zin in een nieuwe uitdaging en leer ik nu nog elke dag!

Wat was je vorige baan?
Financieel Medewerker - Southfields.

Wat doe je in je vrije tijd?
Lezen, (bord)spelletjes/gamen en wandelen.

Simon Reinders - Publiciteit op de publiciteitsafdeling bij Uitgeverij Thomas Rap

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Omdat een uitgeverij als De Bezige Bij/Thomas Rap binnen dit boekenwereldje toch wel een beetje een heilige Graal is. Met een prachtige geschiedenis, interessante schrijvers, mooie boeken, nieuwsgierig naar de toekomst. Het is een mooie balans: inhoudelijk werk met verhalen die er toe doen, en praktisch werk met leuke mensen.

Wat was je vorige baan?
Publiciteitsmedewerker - Artifex.

Wat doe je in je vrije tijd?
Lezen.

Marjolein Schurink - Uitgever bij Uitgeverij Cargo

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik werk inmiddels al bijna twintig jaar bij een uitgeverij, hiervoor als acquirerend redacteur, nu als uitgever. Het is een baan die nooit verveelt, je bent altijd in contact met auteurs, vakgenoten en natuurlijk een heel leuke groep collega's.

Wat was je vorige baan?
Uitgever Culinair Kosmos Uitgevers.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen met de hond, padellen, moestuinieren, lekker eten en in de zon op een terras.

Sollicitatieproces

Eerste gesprek
Tweede gesprek
Aanbod

Interessante baan?

Terug naar boven