Marketeer

Vacature gesloten

Marketeer

WPG Amsterdam

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau
  • 2 tot 5 jaar relevante werkervaring
  • Kennis van en ervaring met Google Adwords en Google Analytics
  • Kennis van en ervaring met socialemediakanalen
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Initiatiefrijk, enthousiast en commercieel ingesteld

Wat krijg je?

  • €2.500 - €3.119 bruto p/m o.b.v. 36 uur (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 24 tot 32-urige werkweek
  • 194,4 vakantie-uren bij een fulltime dienstverband
  • Ontwikkelmogelijkheden met de Future Academy
  • Vrij inzetbaar persoonlijk keuzebudget van 12%
  • Laptop, telefoon, NS Business Card, thuiswerkvergoeding, pensioenopbouw en collectieve ziektekostenverzekering

Wat doe je?

  • 25% Content creeren voor kinderboeken.nl, onze socials en nieuwsbrieven
  • 25% Online campagnes optimaliseren
  • 10% Samenwerkingen opzetten tbv branding kinderboeken.nl
  • 15% Laatste ontwikkelingen op het gebied van online marketing volgen
  • 15% Strategisch plan opstellen voor kinderboeken.nl
  • 5% Marketingbudget beheren

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Ilse van der Zee

Marketing Manager WPG Kindermedia

Vacature

Als Online marketeer bij WPG Media ben je verantwoordelijk voor de meest optimale online beleving van onze klanten en het online positioneren van onze boeken. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de groeidoelstellingen van kinderboeken.nl. Het platform waar je voor elk kind een boek vindt waar hij blij van wordt.

Je neemt collega’s mee in je digitale kennis en e-commerce initiatieven en zorgt voor de beste online marketingcampagnes. Je maakt onderdeel uit van het marketingteam en bedenkt creatieve en commerciële campagnes ten behoeve van onze projecten zoals Schrijver in Beeld en voor de branding van kinderboeken.nl ga je opzoek naar nieuwe samenwerkingen. Met jouw online marketing expertise lukt het je om met de marketeers steeds weer de beste online campagnes op te zetten, je adviseert en stuurt bij. Je rapporteert aan hoofd marketing WPG Kindermedia.

Voor interne sollicitaties, graag via deze weg solliciteren.

Als je het leuk vindt om je creativiteit in te zetten bij het bedenken van vernieuwende marketing- en promotieplannen, en je het een uitdaging vindt om zelfstandig te werken in een omgeving waar veranderingen elkaar snel opvolgen, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Marketeer

Op een leuke werkdag heb je de contentkalender bijgewerkt en namens kinderboeken.nl een aantal leuke socialemediaposts online geplaatst. Ook heb je samen met het kinderpanel een nieuw boek doorgenomen en hun input omgezet in een recensie.

Een mindere werkdag bestaat uit veel ad hoc-werkzaamheden of vergaderingen die uitlopen, waardoor je niet toekomt aan werkzaamheden die eigenlijk op je planning stonden.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Contentkalender updaten
    • Socialemediaposts schrijven
    • Recensie schrijven met kinderpanel
    • Contact met Illustrator
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Laatste ontwikkelingen op socialemediagebied volgen
    • Contact met Influencer
    • Marketingbudget beheren
    • Facebookpost schrijven
    • Boekhandelmateriaal uitwerken
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Boeken verzamelen voor fotoshoot
    • Recensie-exemplaren verzenden
    • Boeken voor fotoshoot verzamelen
    • Lunch
    • Statistieken socialemediakanalen analyseren
    • Instagram-post schrijven
    • Collega-Marketeers ondersteunen bij project
    • Nieuwe contentstrategie pitchen
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Recensie-exemplaren verzenden
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Contact met pers
    • Boekpresentatie mee-organiseren
    • Een-op-een met leidinggevende
    • Marketingcampagne omtrent nieuw boek uitwerken
    • Roostervrije dag

Voorbeeld uit de praktijk

Je hebt creatieve ideeën om het bereik van kinderboeken.nl op sociale media te vergroten, maar hiervoor is op dit moment onvoldoende budget. Wat doe je?

In deze functie stel jij de marketing- en promotieplannen op, waaronder ook het strategisch plan voor de socialemediakanalen van kinderboeken.nl. Ook bewaak je het budget, zodat je een goed inzicht hebt op de uitgaven die jullie maken en nodig zijn om de bedachte plannen te kunnen uitvoeren. Tijdens een brainstormsessie heb je bedacht om nieuwe samenwerkingen aan te gaan met Influencers, maar dit kost geld. Je werkt daarom je plannen uit in een onderbouwd plan, dat je in een presentatie voorlegt aan het MT. Tijdens deze presentatie probeer je het MT ervan te overtuigen dat jouw plan helpt om een groter bereik te genereren - en zo meer boeken onder de aandacht te kunnen brengen bij een groot publiek.

Groeipad

Bij WPG Kindermedia werk je in een inspirerende werkomgeving en positieve cultuur. We bieden ruimte voor een ondernemende en nieuwsgierige mentaliteit en investeren in je persoonlijke en professionele ontwikkeling met (online) opleidingen, trainingen en coaching. Doordat we groot genoeg zijn kunnen we je blijven uitdagen en laten groeien binnen de organisatie. Klein genoeg zodat jij en je talent gezien worden.

Marketeer

Werken bij WPG

WPG is een onafhankelijke groep mediamerken met de gezamenlijke missie om jouw wereld te verrijken door de verhalen die we vertellen. Wij zijn een wendbaar en energiek huis vol ideeën, kennis en creatief talent. WPG bestaat uit prachtige uitgeverijen met allemaal een eigen identiteit, te weten Xander, De Bezige Bij, A.W. Bruna en WPG Kindermedia.

Als werkgever hanteert WPG een beleid van gelijke kansen. We vinden diversiteit belangrijk en zetten ons volledig in om een plek te zijn waar iedereen zich thuis voelt. WPG gaat zorgvuldig om met de persoonlijke gegevens van medewerkers en sollicitanten. Klik hier voor ons Privacy Statement. Interne kandidaten hebben bij het solliciteren altijd voorrang. Een referentiecheck kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.

  • Amsterdam
  • Actief in Nederland
  • 71% / 29%
  • 140 werknemers in Nederland
  • Gem. leeftijd 44 jaar
  • Hybride werken, verdeling in overleg met leidinggevende en team

Collega's

Foto van medewerker Nikki
Foto van medewerker Simon Reinders
Foto van medewerker Marjolein Schurink

Nikki - GL Accountant - Finance afdeling

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik ook werkzaam binnen de mediabranch. Het leek mij interessant om wel binnen de media te blijven, maar dan toch een ander stuk te bekijken. Dus toen WPG op mijn pad kwam, was ik al snel om. De prettige werkomgeving en de mogelijkheden die WPG te bieden heeft qua verdere doelen is erg fijn. Hierdoor had ik erg zin in een nieuwe uitdaging en leer ik nu nog elke dag!

Wat was je vorige baan?
Financieel Medewerker - Southfields.

Wat doe je in je vrije tijd?
Lezen, (bord)spelletjes/gamen en wandelen.

Simon Reinders - Publiciteit op de publiciteitsafdeling bij Uitgeverij Thomas Rap

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Omdat een uitgeverij als De Bezige Bij/Thomas Rap binnen dit boekenwereldje toch wel een beetje een heilige Graal is. Met een prachtige geschiedenis, interessante schrijvers, mooie boeken, nieuwsgierig naar de toekomst. Het is een mooie balans: inhoudelijk werk met verhalen die er toe doen, en praktisch werk met leuke mensen.

Wat was je vorige baan?
Publiciteitsmedewerker - Artifex.

Wat doe je in je vrije tijd?
Lezen.

Marjolein Schurink - Uitgever bij Uitgeverij Cargo

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik werk inmiddels al bijna twintig jaar bij een uitgeverij, hiervoor als acquirerend redacteur, nu als uitgever. Het is een baan die nooit verveelt, je bent altijd in contact met auteurs, vakgenoten en natuurlijk een heel leuke groep collega's.

Wat was je vorige baan?
Uitgever Culinair Kosmos Uitgevers.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen met de hond, padellen, moestuinieren, lekker eten en in de zon op een terras.

Sollicitatieproces

Je solliciteert
Eerste gesprek met Uitgever
Tweede gesprek met collega
Eventueel persoonlijkheidstest
Eventueel referentiecheck
Arbeidsvoorwaardengesprek

Interessante baan?

Terug naar boven