Allround Marketeer

Tijdelijk gesloten

Allround Marketeer

WPG Amsterdam

Wat is vereist?

  • Hbo+ werk- en denkniveau
  • Minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke functie
  • Bij voorkeur visueel sterk onderlegd
  • Goede beheersing Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Initiatiefrijk

Wat krijg je?

  • €3.261 - €4.413 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 32 tot 36-urige werkweek
  • 194,4 vakantie-uren bij een fulltime dienstverband
  • Ontwikkelingsmogelijkheden via de Future Academy, waaronder coaching, trainingen en kennissessies
  • Laptop, telefoon, NS Business Card, PKB (12%), thuiswerkvergoeding en collectieve ziektekostenverzekering

Wat doe je?

  • 65% Uitvoerende werkzaamheden
  • 30% Intern overleg
  • 5% Administratie

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Janneke Hartog

Brand Marketeer B2B

Vacature

Als Allround Marketeer bij Psychologie Magazine ben je verantwoordelijk voor het vinden en betrekken van nieuwe leads voor de twee zakelijke platforms Mind.You en Coachfinder. Je focust je hierbij op de doelgroep HR professionals: de afnemers van coaching en het vitaliteitsplatform. Aan jou de taak om leadwervingscampagnes te bedenken en uit te voeren om deze HR-professionals te bereiken. Het doel hiervan is zorgen dat zij geïnteresseerd zijn en een afspraak inplannen. 

Naast de leadwervingscampagnes en het bijhouden van de resultaten hiervan, stel je ook customer journeys op. Je stuurt bij waar nodig, en zorgt ervoor dat de conversiedoelen worden behaald. Door bijvoorbeeld in gesprek te gaan met HR-professionals die aangeven geen interesse te hebben, kun je erachter komen wat hun beweegredenen zijn en hier weer slim op inspelen. 

Je bent onderdeel van het Marketingteam van het domein Psychologie. Je werkt samen met de Brand Marketeer b2b, de Engagement Managers en de Marketing Assistent. Je werkt nauw samen met de Brand Marketeer, die bepaalt wat de doelstellingen zijn en welke activiteiten daarbij horen. Verder heb je veel contact met de Content Coördinator, die de content levert voor de campagnes waar jij verantwoordelijk voor bent.

Acquisitie door werving- en selectiebureaus, headhunters en detacheerders naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Als je het leuk vindt om veel initiatief te nemen om een relatief nieuw product in de schijnwerpers te krijgen en je het uitdagend vindt dat dit product nog sterk in ontwikkeling is, dan is dit een baan voor jou.

Agenda

B2B Marketeer

Op een leuke werkdag vieren jullie samen een succes: het aantal ingeplande demo’s loopt al een aantal weken achter elkaar erg goed.

Op een mindere werkdag is het lastig om prioriteiten te stellen. Jullie hebben veel leuke ideeën, maar hierdoor verlies je soms de focus op het belangrijkste wat moet gebeuren die dag.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Resultaten analyseren
    • Poster ontwerpen
    • Contact met Content Coördinator
    • Marktonderzoek doen
    • Lunch
    • Weekly met team Coachfinder en Mind.You
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Whitepaper op website plaatsen
    • Contact met Performance-partij
    • Gesprek met HR-professional
    • Leads generen
    • Lunch
    • Regieoverleg met Brand Marketeer
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Customer journey opstellen
    • Resultaten analyseren
    • Overleg met Engagement Manager
    • Brief opstellen en versturen
    • Resultaten analyseren
    • Overleg met Marketing Manager
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Customer journey opstellen
    • Gesprek met HR-professional
    • Kennismakingsgesprek voeren
    • Leadwervingscampagne opzetten

Voorbeeld uit de praktijk

Je ziet dat het aantal mails in de follow-up flow van leads minder goed wordt geopend dan voorheen. Hoe los je dit op?

Allereerst is het belangrijk dat je dit soort zaken kunt signaleren. Het doel van de nurtureflow is dat nieuwe leads warm gemaakt worden voor Coachfinder of Mind.You. Er zijn een aantal stappen gedefinieerd, maar als de resultaten achterblijven door bijvoorbeeld een lagere openrate of lager aantal downloads, dan bedenk je samen met de Engagement Manager, de Brand Marketeer en de Content Coördinator waar de zwakke punten liggen. Liggen de tegenvallende resultaten aan de timing, de content of aan de whitepapers die aangeboden worden? Je stelt met al deze aannames een testplan op, en gaat A/B-testen uitvoeren. Werken andere onderwerpregels misschien beter voor de openrate? Deze testen voer je vervolgens zelf uit.

Groeipad

Bij WPG werk je in een inspirerende werkomgeving en positieve cultuur. We bieden ruimte voor een ondernemende en nieuwsgierige mentaliteit en investeren in je persoonlijke en professionele ontwikkeling met (online) opleidingen, trainingen en coaching. Doordat we groot genoeg zijn kunnen we je blijven uitdagen en laten groeien binnen de organisatie. Omdat dit een nieuwe functie betreft, krijg je alle ruimte om jezelf te ontwikkelen.

B2B Marketeer

Werken bij WPG

WPG is een onafhankelijke groep mediamerken met de gezamenlijke missie om bij te dragen aan een goed geïnformeerde en vooruitstrevende maatschappij. Een wendbaar en energiek huis vol ideeën, kennis en creatief talent dat de vertellers en verhalen van De Bezige Bij en A.W. Bruna, de lesmethodes en educatieve producten van Uitgeverij Zwijsen, de opinie-en mindstylemerken van WPG Media en de kinderboeken en karakters van WPG Kindermedia omvat.

Als werkgever hanteert WPG een beleid van gelijke kansen. We vinden diversiteit belangrijk en zetten ons volledig in om een plek te zijn waar iedereen zich thuis voelt. WPG gaat zorgvuldig om met de persoonlijke gegevens van medewerkers en sollicitanten. Klik hier voor ons Privacy Statement. Interne kandidaten hebben bij het solliciteren altijd voorrang.

  • Amsterdam en Tilburg
  • Actief in Nederland en België
  • 75% / 25%
  • 320 werknemers in Nederland
  • 345 werknemers wereldwijd
  • Gem. leeftijd 44 jaar
  • Hybride werken, verdeling in overleg met leidinggevende en team

Collega's

Simon Reinders - Publiciteit op de publiciteitsafdeling bij Uitgeverij Thomas Rap

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Omdat een uitgeverij als De Bezige Bij/Thomas Rap binnen dit boekenwereldje toch wel een beetje een heilige Graal is. Met een prachtige geschiedenis, interessante schrijvers, mooie boeken, nieuwsgierig naar de toekomst. Het is een mooie balans: inhoudelijk werk met verhalen die er toe doen, en praktisch werk met leuke mensen.

Wat was je vorige baan?
Publiciteitsmedewerker - Artifex.

Wat doe je in je vrije tijd?
Lezen.

Marjolein Schurink - Uitgever bij Uitgeverij Cargo

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik werk inmiddels al bijna twintig jaar bij een uitgeverij, hiervoor als acquirerend redacteur, nu als uitgever. Het is een baan die nooit verveelt, je bent altijd in contact met auteurs, vakgenoten en natuurlijk een heel leuke groep collega's.

Wat was je vorige baan?
Uitgever Culinair Kosmos Uitgevers.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen met de hond, padellen, moestuinieren, lekker eten en in de zon op een terras.

Annette Sluiter - Fondsredacteur B2B/B2C - Uitgeverij Zwijsen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben ooit bij het mooiste bedrijf van Nederland begonnen n.a.v. een vacature in het Brabants Dagblad (lang geleden toen we nog adverteerden in kranten 😊). Zwijsen zocht destijds een redacteur voor het NOS Jeugdjournaal Magazine. Tot op de dag van vandaag ben ik dankbaar dat ik toen werd aangenomen. Ik kreeg een fantastische baan in een sympathiek bedrijf met warme collega’s. Inmiddels zijn we veel verschillende tijdschriften en spellen verder, maar nog steeds krijg ik een dikke glimlach op mijn gezicht als ik iemand vertel dat ik bij Zwijsen werk.

Wat was je vorige baan?
Redacteur / verslaggever bij Omroep Brabant, RTL Nieuws en RTL Z.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen, hardlopen, tennissen, fietsen, films, series en docu’s kijken, lezen, spelletjes spelen, uiteten gaan, concerten, musea en festivals bezoeken, reizen, tijd met vrienden en familie doorbrengen, de zon aanbidden. Eigenlijk gewoon alles wat het leven mooi maakt!

Erik van Dorp

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Er is zoveel gedrevenheid en creativiteit binnen WPG, met enthousiaste en goede professionals en mooie inspirerende merken. Voor mij was het een mooie kans om een nieuw (CRM) team op te zetten om WPG te helpen om nog meer klant-en datagedreven te gaan werken. Daarnaast hoop ik nog veel te kunnen leren en mezelf intellectueel uit te kunnen dagen, vooral omdat CRM alle merken en bedrijfsonderdelen raakt. Die nieuwe rol in combinatie met veel kunnen leren maakte het voor mij heel interessant om de overstap te maken.

Wat was je vorige baan?
Oprichter en mede-Eigenaar van een softwarebedrijf dat marketeers helpt om de resultaten van online advertentiecampagnes en ecommerce activiteiten makkelijk en automatisch in een dashboard of datawarehouse te krijgen.

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik ben graag buiten en sport graag. Bootcamp op zondagochtend, twee keer per week boulderen en een of twee keer per week hardlopen. Daarnaast ben ik in zowel zomer als winter graag in de Alpen (skiën, toerskiën, wandelen).

Barbara van der Veen - Brand Manager bij Psychologie Magazine, Coachfinder en Mind.You

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Mijn grootste drijfveer om voor WPG te gaan werken is dat ik het leven van mensen beter kan maken. Het werk is maatschappelijk relevant, ik hou van de ondernemende cultuur en heb hele leuke collega's.

Wat was je vorige baan?
Marketing Manager bij o.a. Historisch Nieuwsblad en Zeilen.

Wat doe je in je vrije tijd?
Zelf brood bakken en sportief bezig zijn.

Janneke Hartog - Business Owner bij het platform Coachfinder

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik wilde als kind al dolgraag bij een uitgeverij werken om zo mooie dingen te maken. Toen ik een vacature bij WPG zag, wist ik niet hoe snel ik moest solliciteren. Dit was precies de plek die ik zocht: kwalitatieve merken met inhoud en hele fijne collega's!

Wat was je vorige baan?
Fondsenwerver bij KWF Kankerbestrijding.

Wat doe je in je vrije tijd?
Yoga, hardlopen, lezen, lekker eten & drinken en tijd met mijn gezin en vrienden doorbrengen.

Merel Rijs - A.W. Bruna Uitgevers als medewerker Sales support

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Om een bijdrage te mogen leveren aan het delen en verspreiden van geweldige verhalen in een heel gezellig en bevlogen team.

Wat heb je gestudeerd?
European Studies.

Wat doe je in je vrije tijd?
Nieuwe plekken ontdekken, koken, yoga en musea bezoeken.

Mads Bruijnesteijn - Marketeer bij A.W. Bruna Uitgevers

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik lees al van kinds af aan, en volgde zodoende de uitgeverijen op Sociale Media. Toen ik daar een vacature bij A.W. Bruna voorbij zag komen, heb ik niet getwijfeld en direct gesolliciteerd. Werken op de marketingafdeling van een uitgeverij, en dus elke dag met boeken bezig zijn, is een droombaan.

Wat was je vorige baan?
Na mijn studie Sportmarketing heb ik gewerkt bij Social Blue, een leadgeneratiebedrijf, dat gespecialiseerd is in adverteren op Facebook. Als projectmanager heb ik daar voor diverse grote bedrijven leads geworven d.m.v. het opzetten van Facebookcampagnes. Iets wat nu nog altijd onderdeel is van mijn werkzaamheden.

Wat doe je in je vrije tijd?
Naast dat ik veel lees, ben ik ook een fanatiek sporter. Voetbal, tennis, fitness en skiën zijn de activiteiten die ik graag doe.

Sollicitatieproces

Je solliciteert
Telefonische kennismaking met Recruiter
Eerste gesprek met Directeur WPG Media en Brand Manager Psychologie Magazine
Eventuele referentiecheck
Arbeidsvoorwaardengesprek

Interessante baan?