Brand Marketeer Psychologie Magazine
WPG Amsterdam
Wat is vereist?
- Hbo werk- en denkniveau
- Meerdere jaren werkervaring in soortgelijke functie (het liefst in twee verschillende banen)
- Een team kunnen inspireren en motiveren
- Goed in plannen en organiseren
- Planmatig kunnen werken
- Zelfstandig
Wat krijg je?
- €3.815 - €5.257 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
- Winstuitkering
- 36-urige werkweek
- 194,4 vakantie-uren bij een fulltime dienstverband
- Ontwikkelmogelijkheden met de Future Academy + toegang tot vitaliteitsplatform Mind.You
- Vrij inzetbaar persoonlijk keuzebudget van 12%
- Laptop, telefoon, NS Business Card, thuiswerkvergoeding, pensioenopbouw en collectieve ziektekostenverzekering
Wat doe je?
- 40% Marketingkalender en -budget bijhouden en bijsturen
- 30% Intern overleg en afstemming met collega’s
- 10% Plan van aanpak opstellen voor campagnes
- 10% Briefings maken
- 10% Samenwerkingen opzetten en uitvoeren
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Stel direct een vraag
Barbara van der Veen
Marketing Manager Psychologie Magazine
Vacature
Als Brand Marketeer ben je verantwoordelijk voor de commerciële resultaten voor Psychologie Magazine en de trainingen van Psychologie Academy. Je werkt aan de brand awareness van deze merken binnen de opgestelde doelgroepen en zorgt dat de activiteiten, van de marketingkalender, tot uitvoering worden gebracht om de KPI’s te halen. Ook zorg je ervoor dat alle uitingen in lijn zijn met de merkidentiteit van Psychologie Magazine.
Door te toetsen welke doelgroepen bereikt kunnen worden met een bepaald aanbod, kun je relevante customer journeys opstellen. Dit doe je in samenwerking met specialistische afdelingen, zoals eCommerce en CRM. Ook stel je per product of lancering een plan van aanpak op. Hierdoor kan de marketingkalender worden uitgevoerd en kunnen de producten en diensten van Psychologie gerealiseerd worden. De keuzes die je maakt stem je regelmatig af met de Marketing Manager.
Je signaleert kansen voor het ontwikkelen van nieuwe product-marktcombinaties of het inzetten van nieuwe kanalen. Hiervoor is het van belang dat je op de hoogte blijft van ontwikkelingen en een strategisch inzicht hebt. De werkzaamheden die hierbij komen kijken voer je uit in samenwerking met de Junior Marketeer, Marketingassistent, Contentcoördinator en collega’s van andere afdelingen, zoals de redactie. Ook heb je regelmatig contact met een extern Online Performance bureau over de resultaten van campagnes.
Interne sollicitanten zijn welkom om via deze link te reageren.
Als je planmatig, gestructureerd en zelfstandig kunt werken, weet hoe je een merk bouwt en in de markt zet, en je gedreven bent om voor het beste resultaat te gaan, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag worden plannen concreet en boek je resultaten met behulp van ieders inzet en expertise.
Op een matige werkdag heb je veel afstemmingsoverleggen, waardoor er weinig tijd overblijft om daadwerkelijk werk te verzetten. Hoe planmatiger je werkt, hoe beter je dit lukt.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Lunch
- Weekstart team Psychologie
- Overleg met Marketing Manager
- Weekstart met Marketing PM
- Overleg Redactie/Marketing
- Afstemming met Junior Marketeer
- Uitvoering marketingkalender coördineren en bijsturen
-
- Lunch
- Afstemming met Contentcoördinator
- Mails lezen en beantwoorden
- Uitvoering marketingkalender coördineren en bijsturen
- Samenwerkingen opzetten
- Marketingbudget bijhouden
- Facturatie van samenwerkingspartners
- Mails lezen en beantwoorden
-
- Lunch
- E-commerce performance meeting met Online Performance bureau
- Mails lezen en beantwoorden
- Uitvoering marketingkalender coördineren en bijsturen
- Briefing maken
- Plan van aanpak rondom nieuwe training opstellen
- Overleg met Marketing Managers
-
- Lunch
- Mails lezen en beantwoorden
- Uitvoering marketingkalender coördineren en bijsturen
- Administratie
- Customer journeys uitwerken
- Afstemmingsoverleg nieuwe training
- Mails lezen en beantwoorden
-
- Lunch
- Overleg met eCommerce
- Mails lezen en beantwoorden
- Afstemming met Marketingassistent
- Briefing maken
- Plan van aanpak opstellen voor campagne
- Afstemming met CRM-afdeling
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Bij Psychologie Magazine werk je in een inspirerende werkomgeving en positieve cultuur. We bieden ruimte voor een ondernemende en nieuwsgierige mentaliteit en investeren in je persoonlijke en professionele ontwikkeling met (online) opleidingen, trainingen en coaching. Doordat we groot genoeg zijn kunnen we je blijven uitdagen en laten groeien binnen de organisatie. Je krijgt alle ruimte om jezelf te ontwikkelen.
Werken bij WPG
WPG is een onafhankelijke groep mediamerken met de gezamenlijke missie om bij te dragen aan een goed geïnformeerde en vooruitstrevende maatschappij. Een wendbaar en energiek huis vol ideeën, kennis en creatief talent dat de vertellers en verhalen van De Bezige Bij en A.W. Bruna, Xander Uitgevers, de lesmethodes en educatieve producten van Uitgeverij Zwijsen, de opinie-en mindstylemerken van WPG Media en de kinderboeken en karakters van WPG Kindermedia omvat.
Als werkgever hanteert WPG een beleid van gelijke kansen. We vinden diversiteit belangrijk en zetten ons volledig in om een plek te zijn waar iedereen zich thuis voelt. WPG gaat zorgvuldig om met de persoonlijke gegevens van medewerkers en sollicitanten. Klik hier voor ons Privacy Statement. Interne kandidaten hebben bij het solliciteren altijd voorrang. Een referentiecheck kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.
- Amsterdam, Haarlem en Tilburg
- Actief in Nederland en België
- 75% / 25%
- 320 werknemers in Nederland
- 345 werknemers wereldwijd
- Gem. leeftijd 44 jaar
- Hybride werken, verdeling in overleg met leidinggevende en team