Brand Marketeer Psychologie Magazine

Brand Marketeer Psychologie Magazine

WPG Amsterdam

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau
  • Meerdere jaren werkervaring in soortgelijke functie (het liefst in twee verschillende banen)
  • Een team kunnen inspireren en motiveren
  • Goed in plannen en organiseren
  • Planmatig kunnen werken
  • Zelfstandig

Wat krijg je?

  • €3.815 - €5.257 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • Winstuitkering
  • 36-urige werkweek
  • 194,4 vakantie-uren bij een fulltime dienstverband
  • Ontwikkelmogelijkheden met de Future Academy + toegang tot vitaliteitsplatform Mind.You
  • Vrij inzetbaar persoonlijk keuzebudget van 12%
  • Laptop, telefoon, NS Business Card, thuiswerkvergoeding, pensioenopbouw en collectieve ziektekostenverzekering

Wat doe je?

  • 40% Marketingkalender en -budget bijhouden en bijsturen
  • 30% Intern overleg en afstemming met collega’s
  • 10% Plan van aanpak opstellen voor campagnes
  • 10% Briefings maken
  • 10% Samenwerkingen opzetten en uitvoeren

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Barbara van der Veen

Marketing Manager Psychologie Magazine

Vacature

Als Brand Marketeer ben je verantwoordelijk voor de commerciële resultaten voor Psychologie Magazine en de trainingen van Psychologie Academy. Je werkt aan de brand awareness van deze merken binnen de opgestelde doelgroepen en zorgt dat de activiteiten, van de marketingkalender, tot uitvoering worden gebracht om de KPI’s te halen. Ook zorg je ervoor dat alle uitingen in lijn zijn met de merkidentiteit van Psychologie Magazine. 

Door te toetsen welke doelgroepen bereikt kunnen worden met een bepaald aanbod, kun je relevante customer journeys opstellen. Dit doe je in samenwerking met specialistische afdelingen, zoals eCommerce en CRM. Ook stel je per product of lancering een plan van aanpak op. Hierdoor kan de marketingkalender worden uitgevoerd en kunnen de producten en diensten van Psychologie gerealiseerd worden. De keuzes die je maakt stem je regelmatig af met de Marketing Manager.

Je signaleert kansen voor het ontwikkelen van nieuwe product-marktcombinaties of het inzetten van nieuwe kanalen. Hiervoor is het van belang dat je op de hoogte blijft van ontwikkelingen en een strategisch inzicht hebt. De werkzaamheden die hierbij komen kijken voer je uit in samenwerking met de Junior Marketeer, Marketingassistent, Contentcoördinator en collega’s van andere afdelingen, zoals de redactie. Ook heb je regelmatig contact met een extern Online Performance bureau over de resultaten van campagnes.

Let op: als je solliciteert op deze functie, graag je motivatiebrief en cv in één bestand uploaden in het sollicitatieformulier. 

Als je planmatig, gestructureerd en zelfstandig kunt werken, weet hoe je een merk bouwt en in de markt zet, en je gedreven bent om voor het beste resultaat te gaan, dan is dit een baan voor jou.

Agenda

Brand Marketeer

Op een leuke werkdag worden plannen concreet en boek je resultaten met behulp van ieders inzet en expertise.

Op een matige werkdag heb je veel afstemmingsoverleggen, waardoor er weinig tijd overblijft om daadwerkelijk werk te verzetten. Hoe planmatiger je werkt, hoe beter je dit lukt.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Lunch
    • Afstemming met Contentcoördinator
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Uitvoering marketingkalender coördineren en bijsturen
    • Marketingbudget bijhouden
    • Facturatie van samenwerkingspartners
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Lunch
    • E-commerce performance meeting met Online Performance bureau
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Uitvoering marketingkalender coördineren en bijsturen
    • Plan van aanpak rondom nieuwe training opstellen
    • Overleg met Marketing Managers
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Uitvoering marketingkalender coördineren en bijsturen
    • Administratie
    • Customer journeys uitwerken
    • Afstemmingsoverleg nieuwe training
    • Mails lezen en beantwoorden

Voorbeeld uit de praktijk

Er is een goed inhoudelijk idee voor een themagerelateerde campagne. Hoe kom jij tot een concreet plan van aanpak om hier een succes van te maken?

Het doel is om met alle plannen en ideeën de omzetdoelstellingen te behalen. Daarom is het van belang om te weten welke activiteiten je nodig hebt om tot die resultaten te komen. Gaat het om merklading, bereik, leads of directe conversies? Aan de hand van de merkidentiteit en de mogelijkheden van een bepaald idee of onderwerp, bepaal je de prioriteiten in overleg met de Marketing Manager. Tijdens dit overleg bepalen jullie op hoofdlijnen verwachtingen per idee en het budget, en plaatsen jullie dit in de marketingkalender.

Vervolgens maak je een plan van aanpak. Dit wordt goedgekeurd door de Marketing Manager en, indien nodig, in het Redactie- en Marketingoverleg besproken. Hierna kun je overgaan tot uitvoering van het plan. Je stemt regelmatig af met alle betrokkenen waar nodig.

Groeipad

Bij Psychologie Magazine werk je in een inspirerende werkomgeving en positieve cultuur. We bieden ruimte voor een ondernemende en nieuwsgierige mentaliteit en investeren in je persoonlijke en professionele ontwikkeling met (online) opleidingen, trainingen en coaching. Doordat we groot genoeg zijn kunnen we je blijven uitdagen en laten groeien binnen de organisatie. Je krijgt alle ruimte om jezelf te ontwikkelen.

Brand Marketeer

Werken bij WPG

WPG is een onafhankelijke groep mediamerken met de gezamenlijke missie om bij te dragen aan een goed geïnformeerde en vooruitstrevende maatschappij. Een wendbaar en energiek huis vol ideeën, kennis en creatief talent dat de vertellers en verhalen van De Bezige Bij en A.W. Bruna, de lesmethodes en educatieve producten van Uitgeverij Zwijsen, de opinie-en mindstylemerken van WPG Media en de kinderboeken en karakters van WPG Kindermedia omvat.

Als werkgever hanteert WPG een beleid van gelijke kansen. We vinden diversiteit belangrijk en zetten ons volledig in om een plek te zijn waar iedereen zich thuis voelt. WPG gaat zorgvuldig om met de persoonlijke gegevens van medewerkers en sollicitanten. Klik hier voor ons Privacy Statement. Interne kandidaten hebben bij het solliciteren altijd voorrang.

Staat jouw vacature er niet tussen maar wil je wel graag bij WPG werken? Dan ben je welkom om een open sollicitatie te sturen naar paula.schreuder@wpg.nl.

  • Amsterdam en Tilburg
  • Actief in Nederland en België
  • 75% / 25%
  • 320 werknemers in Nederland
  • 345 werknemers wereldwijd
  • Gem. leeftijd 44 jaar
  • Hybride werken, verdeling in overleg met leidinggevende en team

Collega's

Alice Stappaerts - Marketeer B2B/B2C

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
De producten spraken mij 11 jaar geleden meteen aan, en nog steeds! Super tof om zowel in de consumenten- als in de scholenmarkt mijn marketing en communicatie skills toepassen.

Wat was je vorige baan?
Customer Marketeer bij Nationaal Spaarfonds/Delta Lloyd.

Wat doe je in je vrije tijd?
Zoveel mogelijk tijd met mijn gezin doorbrengen, beetje sporten, winkelen en ben dol op lekker eten & koken!

Simon Reinders - Publiciteit op de publiciteitsafdeling bij Uitgeverij Thomas Rap

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Omdat een uitgeverij als De Bezige Bij/Thomas Rap binnen dit boekenwereldje toch wel een beetje een heilige Graal is. Met een prachtige geschiedenis, interessante schrijvers, mooie boeken, nieuwsgierig naar de toekomst. Het is een mooie balans: inhoudelijk werk met verhalen die er toe doen, en praktisch werk met leuke mensen.

Wat was je vorige baan?
Publiciteitsmedewerker - Artifex.

Wat doe je in je vrije tijd?
Lezen.

Marjolein Schurink - Uitgever bij Uitgeverij Cargo

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik werk inmiddels al bijna twintig jaar bij een uitgeverij, hiervoor als acquirerend redacteur, nu als uitgever. Het is een baan die nooit verveelt, je bent altijd in contact met auteurs, vakgenoten en natuurlijk een heel leuke groep collega's.

Wat was je vorige baan?
Uitgever Culinair Kosmos Uitgevers.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen met de hond, padellen, moestuinieren, lekker eten en in de zon op een terras.

Annette Sluiter - Fondsredacteur B2B/B2C - Uitgeverij Zwijsen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben ooit bij het mooiste bedrijf van Nederland begonnen n.a.v. een vacature in het Brabants Dagblad (lang geleden toen we nog adverteerden in kranten 😊). Zwijsen zocht destijds een redacteur voor het NOS Jeugdjournaal Magazine. Tot op de dag van vandaag ben ik dankbaar dat ik toen werd aangenomen. Ik kreeg een fantastische baan in een sympathiek bedrijf met warme collega’s. Inmiddels zijn we veel verschillende tijdschriften en spellen verder, maar nog steeds krijg ik een dikke glimlach op mijn gezicht als ik iemand vertel dat ik bij Zwijsen werk.

Wat was je vorige baan?
Redacteur / verslaggever bij Omroep Brabant, RTL Nieuws en RTL Z.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen, hardlopen, tennissen, fietsen, films, series en docu’s kijken, lezen, spelletjes spelen, uiteten gaan, concerten, musea en festivals bezoeken, reizen, tijd met vrienden en familie doorbrengen, de zon aanbidden. Eigenlijk gewoon alles wat het leven mooi maakt!

Erik van Dorp - Manager CRM

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Er is zoveel gedrevenheid en creativiteit binnen WPG, met enthousiaste en goede professionals en mooie inspirerende merken. Voor mij was het een mooie kans om een nieuw (CRM) team op te zetten om WPG te helpen om nog meer klant-en datagedreven te gaan werken. Daarnaast hoop ik nog veel te kunnen leren en mezelf intellectueel uit te kunnen dagen, vooral omdat CRM alle merken en bedrijfsonderdelen raakt. Die nieuwe rol in combinatie met veel kunnen leren maakte het voor mij heel interessant om de overstap te maken.

Wat was je vorige baan?
Oprichter en mede-Eigenaar van een softwarebedrijf dat marketeers helpt om de resultaten van online advertentiecampagnes en ecommerce activiteiten makkelijk en automatisch in een dashboard of datawarehouse te krijgen.

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik ben graag buiten en sport graag. Bootcamp op zondagochtend, twee keer per week boulderen en een of twee keer per week hardlopen. Daarnaast ben ik in zowel zomer als winter graag in de Alpen (skiën, toerskiën, wandelen).

Barbara van der Veen - Brand Manager bij Psychologie Magazine, Coachfinder en Mind.You

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Mijn grootste drijfveer om voor WPG te gaan werken is dat ik het leven van mensen beter kan maken. Het werk is maatschappelijk relevant, ik hou van de ondernemende cultuur en heb hele leuke collega's.

Wat was je vorige baan?
Marketing Manager bij o.a. Historisch Nieuwsblad en Zeilen.

Wat doe je in je vrije tijd?
Zelf brood bakken en sportief bezig zijn.

Janneke Hartog - Business Owner bij het platform Coachfinder

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik wilde als kind al dolgraag bij een uitgeverij werken om zo mooie dingen te maken. Toen ik een vacature bij WPG zag, wist ik niet hoe snel ik moest solliciteren. Dit was precies de plek die ik zocht: kwalitatieve merken met inhoud en hele fijne collega's!

Wat was je vorige baan?
Fondsenwerver bij KWF Kankerbestrijding.

Wat doe je in je vrije tijd?
Yoga, hardlopen, lezen, lekker eten & drinken en tijd met mijn gezin en vrienden doorbrengen.

Merel Rijs - A.W. Bruna Uitgevers als medewerker Sales support

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Om een bijdrage te mogen leveren aan het delen en verspreiden van geweldige verhalen in een heel gezellig en bevlogen team.

Wat heb je gestudeerd?
European Studies.

Wat doe je in je vrije tijd?
Nieuwe plekken ontdekken, koken, yoga en musea bezoeken.

Mads Bruijnesteijn - Marketeer bij A.W. Bruna Uitgevers

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik lees al van kinds af aan, en volgde zodoende de uitgeverijen op Sociale Media. Toen ik daar een vacature bij A.W. Bruna voorbij zag komen, heb ik niet getwijfeld en direct gesolliciteerd. Werken op de marketingafdeling van een uitgeverij, en dus elke dag met boeken bezig zijn, is een droombaan.

Wat was je vorige baan?
Na mijn studie Sportmarketing heb ik gewerkt bij Social Blue, een leadgeneratiebedrijf, dat gespecialiseerd is in adverteren op Facebook. Als projectmanager heb ik daar voor diverse grote bedrijven leads geworven d.m.v. het opzetten van Facebookcampagnes. Iets wat nu nog altijd onderdeel is van mijn werkzaamheden.

Wat doe je in je vrije tijd?
Naast dat ik veel lees, ben ik ook een fanatiek sporter. Voetbal, tennis, fitness en skiën zijn de activiteiten die ik graag doe.

Leon Dona - Content Beheerder bij Uitgeverij Zwijsen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Vanuit mijn vorige baan (zie vraag 2) heb ik altijd met veel plezier met diverse uitgeverijen samen mogen werken. Op een gegeven moment word je dan nieuwsgierig naar hoe het werken ‘aan de andere kant’ eraan toe gaat, en vraag je je af of je daar een bijdrage aan zou kunnen leveren. Toen ik ging kijken bij de vacatures, kwam ik bij Zwijsen deze leuke functie als content beheerder tegen.

Wat was je vorige baan?
Ik was bij diverse grafische bedrijven verantwoordelijk voor publicatiestromen van content, voornamelijk folio.

Wat doe je in je vrije tijd?
Veel met muziek. Ik ben muziekverzamelaar, maar ben vaak in de weekenden ook actief bij diversie muziekprojecten. Daarnaast probeer ik regelmatig te sporten en geef ik me vaak over aan het weelderige aanbod van streaming films en series.

Robert Hendriks - Methode Expert Midden- en Oost-Nederland

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na ruim 20 jaar in het primair onderwijs gewerkt te hebben werd ik getipt om te solliciteren bij Zwijsen, want “het is een tof bedrijf met een leuke, enthousiaste sales afdeling”. Zwijsen heeft een directe lijn met het onderwijs waar mijn hart ligt. Het is mooi om direct invloed uit te oefenen op het onderwijsproces en leerkrachten daarbij te enthousiasmeren.

Wat was je vorige baan?
Ik was ruim 7 jaar lang teamleider van de groepen 6/7/8 op een grote basisschool in Deventer.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten, sport kijken, reizen, bbq-en, naar de bioscoop met m’n dochter.

Sollicitatieproces

Interessante baan?