Commercieel Manager (etail voor alle folio, audio- en e-books)
WPG Amsterdam
Wat is vereist?
- Hbo werk- en denkniveau, bij voorkeur commerciële opleiding
- Minimaal 7 jaar werkervaring
- Je hebt een visie op de markt, klantenbinding en on- en offline ontwikkelingen
- Leiderschaps- en onderhandelingsvaardigheden
- Uitstekende beheersing Nederlandse taal
- Enthousiast, gedreven en betrokken
Wat krijg je?
- €5.059 - €7.205 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
- Winstuitkering
- 36-urige werkweek
- 194,4 vakantie-uren bij een fulltime dienstverband
- Ontwikkelmogelijkheden met de Future Academy en het leiderschapsprogramma
- Vrij inzetbaar persoonlijk keuzebudget van 12%
- Leaseauto, laptop, telefoon, NS Business Card, PKB (12%), thuiswerkvergoeding en collectieve ziektekostenverzekering
Wat doe je?
- 15% Ontwikkelingen analyseren
- 15% Langetermijnstrategie ontwikkelen
- 15% Onderhandelingen
- 15% Intern overleg
- 15% Extern overleg
- 15% Team aansturen
- 10% Zakelijke lunchafspraken met partners
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Stel direct een vraag
Caren Wassink
Commercieel Directeur WPG
Vacature
Als Commercieel Manager van het segment e-tail en e-product bij WPG ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een commerciële strategie voor de digitale distributie van alle producten van de uitgeverijen De Bezige Bij, A.W. Bruna en WPG Kindermedia. Je bent daarmee verantwoordelijk voor alle verkoop van onze producten (boeken, e-boeken, luisterboeken en aanverwante artikelen) via de online kanalen: dit is een hele belangrijke en groeiende markt voor WPG. Dit doe je door leiding te geven aan een (nieuw) team dat verantwoordelijk is voor de exploitatie van onder andere (audio)boeken en e-books. Je doel is om de marktpositie van WPG te versterken en de ambitieuze omzetdoelstelling te behalen. Samen met het Marketingteam optimaliseer je de promotie, vindbaarheid, metadata, prijsstelling en andere onderdelen van de online propositie om daarmee de omzet te verhogen.
Samen met je team houd je nieuwe ontwikkelingen binnen de e-tailmarkt en het digitale productportfolio van de uitgeverij in de gaten en zoek je continu naar verbeteringen en kansen om het verkoopresultaat direct te beïnvloeden. Hierbij verlies je de commerciële langetermijnstrategie niet uit het oog. Je neemt het initiatief om interne stakeholders te inspireren met deze nieuwe ontwikkelingen en kansen en bouwt tegelijkertijd aan een sterk netwerk met externe stakeholders. Hierbij moet je een stevige onderhandeling niet uit de weg willen gaan.
Je bent lid van het Commercieel Managementteam en jullie zijn samen verantwoordelijk voor de commerciële resultaten van de boekenuitgeverijen behorende bij WPG. Je bent als manager verantwoordelijk voor het team met verschillende specialisten op het gebied van audio-en e-books en distributie van boeken via etailers.
Acquisitie door werving- en selectiebureaus, headhunters en detacheerders naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Interne sollicitanten zijn welkom om via deze link te solliciteren.
Als je met een gedreven team tot de beste omzetresultaten wilt komen en je het uitdagend vindt om hiervoor regelmatig te onderhandelen, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een goede werkdag zie je dat jullie met tien boeken in de Bestseller 60 staan. Feest!
Op een matige werkdag constateer je dat jullie achterlopen op target. Dit moet je durven delen met het team, waarna je hen inspireert en motiveert om de doelstellingen alsnog te halen.
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
- 19:00
- 20:00
- 21:00
- 22:00
-
- Lunch
- Mails lezen en beantwoorden
- Strategie opstellen
- Team aansturen
- Overleg met teamlid
- Klantbijeenkomst organiseren
- Overleg met interne stakeholders
-
- Zakelijke lunch met partner
- Salesoverleg
- Mails lezen en beantwoorden
- Ontwikkelingen analyseren
- Nieuwe samenwerkingsmogelijkheden onderzoeken
- Resultaten analyseren
-
- Lunch
- MT-overleg
- Mails lezen en beantwoorden
- Strategie opstellen
- Actieplan opstellen
- Kennisdelingsoverleg met interne stakeholders
-
- Lunch
- Jaargesprek met teamlid
- Mails lezen en beantwoorden
- Ontwikkelingen analyseren
- Marktbewerkingsplan opstellen
- Resultaten analyseren
- Actieplan opstellen
-
- Lunch
- Boekenbal
- Mails lezen en beantwoorden
- Strategie opstellen
- Onderhandeling met partner
- Afspraak met partner
- Teamoverleg
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Bij WPG werk je in een inspirerende werkomgeving en positieve cultuur. We bieden ruimte voor een ondernemende en nieuwsgierige mentaliteit en investeren in je persoonlijke en professionele ontwikkeling met (online) opleidingen, trainingen en coaching. Doordat we groot genoeg zijn kunnen we je blijven uitdagen en laten groeien binnen de organisatie.
Werken bij WPG
WPG is een onafhankelijke groep mediamerken met de gezamenlijke missie om bij te dragen aan een goed geïnformeerde en vooruitstrevende maatschappij. Een wendbaar en energiek huis vol ideeën, kennis en creatief talent dat de vertellers en verhalen van De Bezige Bij en A.W. Bruna, Xander Uitgevers, de lesmethodes en educatieve producten van Uitgeverij Zwijsen, de opinie-en mindstylemerken van WPG Media en de kinderboeken en karakters van WPG Kindermedia omvat.
Als werkgever hanteert WPG een beleid van gelijke kansen. We vinden diversiteit belangrijk en zetten ons volledig in om een plek te zijn waar iedereen zich thuis voelt. WPG gaat zorgvuldig om met de persoonlijke gegevens van medewerkers en sollicitanten. Klik hier voor ons Privacy Statement. Interne kandidaten hebben bij het solliciteren altijd voorrang. Een referentiecheck kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.
- Amsterdam, Haarlem en Tilburg
- Actief in Nederland en België
- 75% / 25%
- 320 werknemers in Nederland
- 345 werknemers wereldwijd
- Gem. leeftijd 44 jaar
- Hybride werken, verdeling in overleg met leidinggevende en team