Digital Product Owner
WPG Amsterdam
Wat is vereist?
- Hbo / wo werk- en denkniveau
- Ervaring met het ontwikkelen van een (digitale) productvisie en strategie
- Bewezen succesvol in stakeholdermanagement
- Beschikt over ondernemers- en eigenaarschap
Wat krijg je?
- € 3.815 -€ 5.258 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
- 36-urige werkweek
- 194,4 vakantie-uren bij een fulltime dienstverband
- Ontwikkelmogelijkheden met de Future Academy
- Vrij inzetbaar persoonlijk keuzebudget van 12%
- Laptop, telefoon, NS Business Card, thuiswerkvergoeding, pensioenopbouw en collectieve ziektekostenverzekering
Wat doe je?
- 35% Productvisie en strategie ontwikkelen, bewaken en uitvoeren
- 25% Prioriteiten vaststellen met team
- 20% Stakeholders informeren over roadmap en prioriteiten
- 20% Klantbehoeften, data en trends onderzoeken
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Stel direct een vraag
Sebastiaan Goed
Hoofd eCommerce
Vacature
Als Digital Product Owner bij WPG ben je verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van meerdere digitale platformen. Denk hierbij aan websites en toekomstige apps. Je hebt een verbindende rol tussen je teamleden en stakeholders en vertaalt behoeften naar heldere requirements. Hierbij houd je de product te allen tijde in het oog en werk je samen met het team om de juiste features te maken.
Je bepaalt op basis van commerciële en klantwaarden in welke richting je het platform ontwikkelt en wat de prioriteiten zijn voor het Developmentteam. Dit doe je bijvoorbeeld door data te analyseren of door in gesprek te gaan met klanten. In overleg met je team bepaal je welke initiatieven de meeste toegevoegde waarde hebben. Hierbij is het van belang dat je zelf een duidelijke visie hebt, maar dat je ook openstaat voor de input van anderen.
Wanneer je hebt vastgesteld welke features het Developmentteam gaat ontwikkelen, communiceer je dit met de (senior) stakeholders. Je presenteert hen de roadmap en visie en zorgt dat het voor mensen in en buiten het team helder is waarom bepaalde prioriteiten gesteld zijn.
Je bent onderdeel van het eCommerce team, samen met Developers, UX Designers, een SEO Specialist, CRO Marketeer, Growth Marketeer, Test Engineer en Scrum Master. Je werkt met alle teamleden nauw samen.
Interne sollicitanten zijn welkom om via deze link te solliciteren.
Acquisitie door werving- en selectiebureaus, headhunters en detacheerders naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Als je het leuk vindt om een toekomstvisie te ontwikkelen en te bedenken hoe de WPG-platformen daarin een rol kunnen spelen, en je het uitdagend vindt om duidelijk te onderbouwen waarom iets wel of geen prioriteit heeft, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag zet het team een nieuwe functionaliteit live en zie je de conversie met 6% stijgen.
Op een mindere werkdag komen stakeholders met ideeën die niet goed genoeg zijn onderbouwd. Je kunt daarom geen goede prioriteiten stellen en moet “nee” verkopen. Dat is nooit leuk, maar wel nodig.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Lunch
- Stand-up
- Overleg met UX Designers
- Interview met gebruiker
- Bestaand data-onderzoek analyseren
- Mails lezen en beantwoorden
- Overleg met senior stakeholder
- Productvisie en strategie ontwikkelen
-
- Lunch
- Stand-up
- Commercieel overleg met eCommerce
- Mails lezen en beantwoorden
- Refinement
- Trends onderzoeken
- Afstemming met manager
- Data analyseren en toegevoegde waarde berekenen
-
- Lunch
- Stand-up
- Mails lezen en beantwoorden
- Presentatie geven voor directie
- Presentatie voorbereiden
- Productvisie en strategie ontwikkelen
- Gesprek met uitgevers
-
- Lunch
- Stand-up
- Mails lezen en beantwoorden
- Retrospective en review
- Productvisie en strategie ontwikkelen
- Planning en voortgang bewaken
- Nieuwe functionaliteit analyseren
-
- Lunch
- Stand-up
- Overleg met manager
- Sprintplanning voorbereiden
- Prioriteiten vaststellen met team
- Klantbehoeften onderzoeken
- Planning en voortgang bewaken
- Stakeholder adviseren over nieuwe feature
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Bij WPG werk je in een inspirerende werkomgeving en positieve cultuur. We bieden ruimte voor een ondernemende en nieuwsgierige mentaliteit en investeren in je persoonlijke en professionele ontwikkeling met (online) opleidingen, trainingen en coaching. Doordat we groot genoeg zijn kunnen we je blijven uitdagen en laten groeien binnen de organisatie. Omdat dit een nieuwe functie betreft, krijg je alle ruimte om jezelf te ontwikkelen.
Werken bij WPG
WPG is een onafhankelijke groep mediamerken met de gezamenlijke missie om jouw wereld te verrijken door de verhalen die we vertellen. Wij zijn een wendbaar en energiek huis vol ideeën, kennis en creatief talent. WPG bestaat uit prachtige uitgeverijen met allemaal een eigen identiteit, te weten Xander, De Bezige Bij, A.W. Bruna en WPG Kindermedia.
Als werkgever hanteert WPG een beleid van gelijke kansen. We vinden diversiteit belangrijk en zetten ons volledig in om een plek te zijn waar iedereen zich thuis voelt. WPG gaat zorgvuldig om met de persoonlijke gegevens van medewerkers en sollicitanten. Klik hier voor ons Privacy Statement. Interne kandidaten hebben bij het solliciteren altijd voorrang. Een referentiecheck kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.
- Amsterdam en Haarlem
- Actief in Nederland
- 71% / 29%
- 140 werknemers in Nederland
- Gem. leeftijd 44 jaar
- Hybride werken, verdeling in overleg met leidinggevende en team