Terug

Management Assistent

Vacature gesloten

Management Assistent

WPG Amsterdam

Wat is vereist?

  • MBO werk- en denkniveau
  • Ruime werkervaring in een soortgelijke functie
  • Ervaring met het MS Office-pakket
  • Organisatorisch en communicatief sterk
  • Goede beheersing Nederlandse taal
  • Discreet, ondernemend, accuraat en initiatiefrijk

Wat krijg je?

  • €2.903 - €3.877 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • Winstuitkering
  • 36-urige werkweek
  • 194,4 vakantie-uren bij een fulltime dienstverband
  • Ontwikkelmogelijkheden met de Future Academy
  • Vrij inzetbaar persoonlijk keuzebudget van 12%
  • Laptop, telefoon, NS Business Card, thuiswerkvergoeding, pensioenopbouw en collectieve ziektekostenverzekering

Wat doe je?

  • 30% Vergaderingen inplannen en organiseren
  • 25% Evenementen organiseren
  • 15% Intern overleg
  • 10% Overige werkzaamheden
  • 20% Administratie
Powered by Spielwork

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Interesse

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.

Vacature

Als Management Assistent bij WPG ben je verantwoordelijk voor het ondersteunen en ontzorgen van de Algemeen Directeur, HR Directeur en Financieel Directeur in de breedste zin van het woord. Je plant en organiseert vergaderingen met collega’s, Raad van Commissarissen en diverse externe partijen. Je beheert de agenda’s van de drie Directeuren en regelt zaken zoals verslaglegging en archivering.

Je hebt de hele dag door contact met allerlei partijen, zowel intern als extern. Daarom is het belangrijk dat je makkelijk benaderbaar bent en je de juiste personen binnen WPG weet te vinden. Collega's lopen vaak bij je binnen als ze vragen hebben of iets willen bespreken; ditzelfde geldt voor externen die bellen of mailen. Daarnaast organiseer je regelmatig evenementen, wat een uitdagend aspect van je baan kan zijn. Ook hiervoor werk je intensief samen met externen, die je op de juiste manier weet de verbinden aan WPG.

Wanneer je ziet dat bepaalde zaken onduidelijk zijn of niet soepel verlopen, signaleer je dit en kijkt hoe je dit - eventueel in overleg - beter kan. Je gaat oplossingsgericht en praktisch te werk: je kunt veel impact maken, aangezien er genoeg ruimte is voor verandering.

Je hebt vanzelfsprekend veel contact met de Algemeen Directeur, HR Directeur en Financieel Directeur. Ook werk je nauw samen met de Management Assistentes van de andere Directeuren.

Als je het leuk vindt om veel zaken te regelen en te organiseren, en hierbij contact te hebben met veel collega’s, en je het uitdagend vindt dat hier hectiek en bewogenheid bij hoort, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Plaatsvervanger voor personeelsfoto
Management Assistent

Op een leuke dag loop je een rondje door het gebouw om wat zaken af te stemmen met collega's. 's Middags ga je op zoek naar een leuke locatie voor een bijeenkomst en zorg je dat alles hieromheen geregeld is.

Op een mindere werkdag moet je een vergadering inplannen met allerlei externen, wat uitdagend kan zijn vanwege verschillende agenda's. Ook moet je collega's reminders sturen over acties die zij nog niet hebben opgepakt.

  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Verbeterplan opstellen
    • Vergaderingen inplannen
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Notulen uitwerken
    • Vragen van collega's beantwoorden
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Overleg met Algemeen Directeur
    • Administratie bijwerken
    • Personeelsuitje organiseren
    • Vragen van collega's beantwoorden
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Vergaderingen organiseren
    • Administratie bijwerken
    • Overleg met Management Assistenten
    • Verbeterplan opstellen

Voorbeeld uit de praktijk

Een van de directeuren komt met het idee om een evenement voor collega's te organiseren. Hoe pak je dit aan?

Jij pakt dit meteen op, gaat op onderzoek uit en zet enkele ideeën op een rijtje. Je dient hierbij rekening te houden met allerlei factoren: van het beschikbare budget tot het restaurant waar jullie gaan eten. Je stemt dit af met de desbetreffende Directeur, maar hebt wel zelf de touwtjes in handen. Je neemt contact op met partijen zoals een restaurant en locatiehouder en zet alles in gang. Je zorgt ervoor dat alle zaken eromheen ook geregeld worden, waarna je collega's op de hoogte kunt stellen van het evenement.

Groeipad

Bij WPG werk je in een inspirerende werkomgeving en positieve cultuur. We bieden ruimte voor een ondernemende en nieuwsgierige mentaliteit en investeren in je persoonlijke en professionele ontwikkeling met (online) opleidingen, trainingen en coaching. Doordat we groot genoeg zijn kunnen we je blijven uitdagen en laten groeien binnen de organisatie. Klein genoeg zodat jij en je talent gezien worden.

Management Assistent

Werken bij WPG

WPG is een onafhankelijke groep mediamerken met de gezamenlijke missie om jouw wereld te verrijken door de verhalen die we vertellen. Wij zijn een wendbaar en energiek huis vol ideeën, kennis en creatief talent. WPG bestaat uit prachtige uitgeverijen met allemaal een eigen identiteit, te weten Xander, De Bezige Bij, A.W. Bruna en WPG Kindermedia.

Als werkgever hanteert WPG een beleid van gelijke kansen. We vinden diversiteit belangrijk en zetten ons volledig in om een plek te zijn waar iedereen zich thuis voelt. WPG gaat zorgvuldig om met de persoonlijke gegevens van medewerkers en sollicitanten. Klik hier voor ons Privacy Statement. Interne kandidaten hebben bij het solliciteren altijd voorrang. Een referentiecheck kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.

  • Amsterdam
  • Actief in Nederland
  • 71% / 29%
  • 140 werknemers in Nederland
  • Gem. leeftijd 44 jaar
  • Hybride werken, verdeling in overleg met leidinggevende en team

Collega's

Foto van medewerker Nikki
Foto van medewerker Simon Reinders
Foto van medewerker Marjolein Schurink

Nikki - GL Accountant - Finance afdeling

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik ook werkzaam binnen de mediabranch. Het leek mij interessant om wel binnen de media te blijven, maar dan toch een ander stuk te bekijken. Dus toen WPG op mijn pad kwam, was ik al snel om. De prettige werkomgeving en de mogelijkheden die WPG te bieden heeft qua verdere doelen is erg fijn. Hierdoor had ik erg zin in een nieuwe uitdaging en leer ik nu nog elke dag!

Wat was je vorige baan?
Financieel Medewerker - Southfields.

Wat doe je in je vrije tijd?
Lezen, (bord)spelletjes/gamen en wandelen.

Simon Reinders - Publiciteit op de publiciteitsafdeling bij Uitgeverij Thomas Rap

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Omdat een uitgeverij als De Bezige Bij/Thomas Rap binnen dit boekenwereldje toch wel een beetje een heilige Graal is. Met een prachtige geschiedenis, interessante schrijvers, mooie boeken, nieuwsgierig naar de toekomst. Het is een mooie balans: inhoudelijk werk met verhalen die er toe doen, en praktisch werk met leuke mensen.

Wat was je vorige baan?
Publiciteitsmedewerker - Artifex.

Wat doe je in je vrije tijd?
Lezen.

Marjolein Schurink - Uitgever bij Uitgeverij Cargo

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik werk inmiddels al bijna twintig jaar bij een uitgeverij, hiervoor als acquirerend redacteur, nu als uitgever. Het is een baan die nooit verveelt, je bent altijd in contact met auteurs, vakgenoten en natuurlijk een heel leuke groep collega's.

Wat was je vorige baan?
Uitgever Culinair Kosmos Uitgevers.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen met de hond, padellen, moestuinieren, lekker eten en in de zon op een terras.

Sollicitatieproces

Eerste gesprek met twee directeuren
± 5 dagen
Tweede gesprek met directeur en HR
± 5 dagen
Arbeidsvoorwaardengesprek

Interessante baan?

Interesse
Terug naar boven