Terug

Medewerker Financiële Administratie

Vacature gesloten

Medewerker Financiële Administratie

WPG Amsterdam

Wat is vereist?

  • Mbo werk- en denkniveau
  • Afgeronde financiële opleiding
  • Minimaal 3 jaar werkervaring
  • Kennis van financiële processen + goede kennis van Excel
  • Zelfstandig taken kunnen oppakken
  • Nauwkeurig en servicegericht
  • Goede beheersing Nederlandse en Engelse taal

Wat krijg je?

  • €2.368 – €2.992 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 36-urige werkweek
  • 194,4 vakantie-uren bij een fulltime dienstverband
  • Ontwikkelmogelijkheden met de Future Academy
  • Laptop, telefoon, NS Business Card, PKB (12%), thuiswerkvergoeding en collectieve ziektekostenverzekering

Wat doe je?

  • 20% Debiteurenadministratie
  • 10% Royaltyadministratie
  • 60% Crediteurenadministratie
  • 10% Contact met collega’s
Powered by Spielwork

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Interesse

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.
Foto van contactpersoon Paula Schreuder

Vacature

Als Medewerker Financiële Administratie bij WPG ben je verantwoordelijk voor een tijdige en correcte verwerking van de algemene debiteuren- en crediteurenadministratie. Je beheert deze administratie, boekt bankafschriften en inkoopfacturen en incasseert vorderingen. Dit alles doe je volgens de interne richtlijnen en procedures. 

Daarnaast ondersteun je bij de royaltyadministratie. Concreet betekent dit dat je voorschotbetalingen klaarzet en er zo voor zorgt dat alle royaltyfacturen tijdig en correct betaald worden. Ook neem je deel aan de optimalisatie van werkprocessen. Je onderzoekt hoe deze processen efficiënter ingericht kunnen worden en levert de input hiervoor aan. 

Je bent onderdeel van team Finance, samen met collega’s die verantwoordelijk zijn voor Crediteuren-, Debiteuren- en Grootboekadministratie, Financial Control en Business Control. Verder heb je regelmatig contact met de Redacties wanneer facturen goedgekeurd moeten worden of wanneer je codes opvraagt.

Interne kandidaten zijn via deze link welkom om te solliciteren. 

Als je het leuk vindt om de financiële administratie van een creatieve organisatie te verzorgen, en je het uitdagend vindt dat je dit deels vanuit huis doet, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Plaatsvervanger voor personeelsfoto
Medewerker Financiële Administratie

Op een leuke werkdag zijn de facturen op tijd geboekt en heb je prettig contact met je collega’s van andere afdelingen.

Op een mindere werkdag komen alle facturen in één keer binnen en moet je ineens vijftig facturen op een dag boeken.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Facturen boeken
    • Facturen boeken
    • Spoedfactuur laten goedkeueren
    • Overleg met collega
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Vorderingen incasseren
    • Voorschotbetalingen klaarzetten
    • Bankafschriften boeken
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Bellen met collega
    • Bankafschriften boeken
    • Voorschotbetalingen klaarzetten
    • Lunch
    • Overleg Redactie
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Bankafschriften boeken
    • Nadenken over optimalisatie werkproces

Voorbeeld uit de praktijk

Vanuit de business komt het verzoek of er nog een spoedfactuur betaald kan worden voor morgen. Hoe pak je dit aan?

Op donderdag worden de betalingen gedraaid en het verzoek vanuit de business komt woensdag binnen. De factuur is echter nog niet geregistreerd noch goedgekeurd. Dit betekent dat je binnen een dag moet zorgen dat de factuur geregistreerd wordt en dat de goedkeurder gebeld moet worden om te tekenen. Meestal lukt dit wel binnen de deadline, maar dit zorgt wel voor wat extra werkdruk. Daarom leg je duidelijk uit aan de persoon uit de business dat je zulke verzoeken liever zo vroeg mogelijk ontvangt.

Groeipad

Bij WPG werk je in een inspirerende werkomgeving en positieve cultuur. We bieden ruimte voor een ondernemende en nieuwsgierige mentaliteit en investeren in je persoonlijke en professionele ontwikkeling met (online) opleidingen, trainingen en coaching. Doordat we groot genoeg zijn kunnen we je blijven uitdagen en laten groeien binnen de organisatie. Omdat dit een nieuwe functie betreft, krijg je alle ruimte om jezelf te ontwikkelen.

Medewerker Financiële Administratie

Werken bij WPG

WPG is een onafhankelijke groep mediamerken met de gezamenlijke missie om jouw wereld te verrijken door de verhalen die we vertellen. Wij zijn een wendbaar en energiek huis vol ideeën, kennis en creatief talent. WPG bestaat uit prachtige uitgeverijen met allemaal een eigen identiteit, te weten Xander, De Bezige Bij, A.W. Bruna en WPG Kindermedia.

Als werkgever hanteert WPG een beleid van gelijke kansen. We vinden diversiteit belangrijk en zetten ons volledig in om een plek te zijn waar iedereen zich thuis voelt. WPG gaat zorgvuldig om met de persoonlijke gegevens van medewerkers en sollicitanten. Klik hier voor ons Privacy Statement. Interne kandidaten hebben bij het solliciteren altijd voorrang. Een referentiecheck kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.

  • Amsterdam
  • Actief in Nederland
  • 71% / 29%
  • 140 werknemers in Nederland
  • Gem. leeftijd 44 jaar
  • Hybride werken, verdeling in overleg met leidinggevende en team

Collega's

Foto van medewerker Nikki
Foto van medewerker Simon Reinders
Foto van medewerker Marjolein Schurink

Nikki - GL Accountant - Finance afdeling

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik ook werkzaam binnen de mediabranch. Het leek mij interessant om wel binnen de media te blijven, maar dan toch een ander stuk te bekijken. Dus toen WPG op mijn pad kwam, was ik al snel om. De prettige werkomgeving en de mogelijkheden die WPG te bieden heeft qua verdere doelen is erg fijn. Hierdoor had ik erg zin in een nieuwe uitdaging en leer ik nu nog elke dag!

Wat was je vorige baan?
Financieel Medewerker - Southfields.

Wat doe je in je vrije tijd?
Lezen, (bord)spelletjes/gamen en wandelen.

Simon Reinders - Publiciteit op de publiciteitsafdeling bij Uitgeverij Thomas Rap

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Omdat een uitgeverij als De Bezige Bij/Thomas Rap binnen dit boekenwereldje toch wel een beetje een heilige Graal is. Met een prachtige geschiedenis, interessante schrijvers, mooie boeken, nieuwsgierig naar de toekomst. Het is een mooie balans: inhoudelijk werk met verhalen die er toe doen, en praktisch werk met leuke mensen.

Wat was je vorige baan?
Publiciteitsmedewerker - Artifex.

Wat doe je in je vrije tijd?
Lezen.

Marjolein Schurink - Uitgever bij Uitgeverij Cargo

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik werk inmiddels al bijna twintig jaar bij een uitgeverij, hiervoor als acquirerend redacteur, nu als uitgever. Het is een baan die nooit verveelt, je bent altijd in contact met auteurs, vakgenoten en natuurlijk een heel leuke groep collega's.

Wat was je vorige baan?
Uitgever Culinair Kosmos Uitgevers.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen met de hond, padellen, moestuinieren, lekker eten en in de zon op een terras.

Interessante baan?

Interesse
Terug naar boven