Online Marketeer
WPG Amsterdam
Wat is vereist?
- Hbo werk- en denkniveau
- Minimaal 2 jaar werkervaring
- Cijfermatig sterk
- Goede beheersing Nederlandse taal
- Goed kunnen prioriteren
Wat krijg je?
- €2.903 - €3.876 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
- Winstuitkering
- 36-urige werkweek
- 194,4 vakantie-uren bij een fulltime dienstverband
- Ontwikkelmogelijkheden met de Future Academy
- Vrij inzetbaar persoonlijk keuzebudget van 12%
- Laptop, telefoon, NS Business Card, thuiswerkvergoeding, pensioenopbouw en collectieve ziektekostenverzekering
Wat doe je?
- 75% Online uitingen analyseren
- 20% Intern overleg
- 5% Administratie
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Vacature
Als Online Marketeer bij De Bezige Bij ben je verantwoordelijk voor het bepalen en uitvoeren van de online strategie. De strategie bepaal je op basis van data-analyse en in samenwerking met de Content Marketeer. Je geeft hier invulling aan door de juiste advertenties en online uitingen te verspreiden. Aangezien de strategie nog in ontwikkeling is, krijg je in deze functie veel vrijheid om dit vorm te geven.
Je analyseert de data van alle online uitingen van de uitgeverij: je bekijkt de webwinkelomzet, de advertentieresultaten en welke titels goed lopen. Dit bespreek je vervolgens in het marketingoverleg, waarna je de strategie bijstuurt en anticipeert op eventuele voorspellingen.
Daarnaast houd je je bezig met het beheren van de websites van De Bezige Bij, Thomas Rap en Cargo. De website en webshop zijn continu in ontwikkeling, dus je voegt content toe en controleert of alles goed staat. Als je een fout ontdekt, neem je contact op met IT. Ook wat betreft de website ben je strategisch bezig: wat willen jullie bereiken met de website en hoe zorg je ervoor dat de boeken goed vindbaar zijn? Dit alles stem je af met de Content Marketeer, met wie je nauw samenwerkt. Jullie maken in samenspraak ook de nieuwsbrief, waarbij jij vooral verantwoordelijk bent voor het analyseren van de resultaten en het strategisch terugkoppelen hiervan.
Je bent onderdeel van het Marketingteam, dat naast jou bestaat uit twee Fonds Marketeers, een Offline Marketeer en Content Marketeer.
Als je het leuk vindt om in statistieken en grafieken te duiken en op basis daarvan succesvolle campagnes te draaien, en je het uitdagend vindt dat je voor meerdere fondsen werkt waardoor goed agendabeheer belangrijk is, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag constateer je dat de campagnes op sociale media succesvol zijn geweest.
Op een mindere werkdag ontdek je een bug op de website. Die dag heb je veel contact met IT om deze bug te verhelpen.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Lunch
- Overleg met Sales en Marketing
- Werken @ kantoor
- Succesvolle campagne analyseren
- Overleg met E-commerce team
- Overleg Thomas Rap
- Mails lezen en beantwoorden
- Websitebeheer
-
- Lunch
- Werken @ kantoor
- Overleg met Marketingteam
- Overleg De Bezige Bij
- Mails lezen en beantwoorden
- Nieuwsbrief analyseren
- Online uitingen analyseren
- Werken aan landingspagina
- Mails lezen en beantwoorden
-
- Lunch
- Werken @ thuis
- Werken aan landingspagina
- Mails lezen en beantwoorden
- Overleg met Content Marketeer
- Websitebeheer
- Administratie
- Content op website plaatsen
- Omzet analyseren
-
- Lunch
- Werken @ kantoor
- Contact met IT over bug
- Contact met IT over bug
- Mails lezen en beantwoorden
- Advertentie uitzetten met A/B test
- Werken aan online strategie
-
- Lunch
- Werken @ kantoor
- Data van advertentie analyseren
- Mails lezen en beantwoorden
- Overleg met Content Marketeer
- Websitebeheer
- Administratie
- Content op website plaatsen
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Bij De Bezige Bij werk je in een inspirerende werkomgeving en positieve cultuur. We bieden ruimte voor een ondernemende en nieuwsgierige mentaliteit en investeren in je persoonlijke en professionele ontwikkeling met (online) opleidingen, trainingen en coaching. Doordat we groot genoeg zijn kunnen we je blijven uitdagen en laten groeien binnen de organisatie. Omdat dit een nieuwe functie betreft, krijg je alle ruimte om jezelf te ontwikkelen.
Werken bij WPG
WPG is een onafhankelijke groep mediamerken met de gezamenlijke missie om jouw wereld te verrijken door de verhalen die we vertellen. Wij zijn een wendbaar en energiek huis vol ideeën, kennis en creatief talent. WPG bestaat uit prachtige uitgeverijen met allemaal een eigen identiteit, te weten Xander, De Bezige Bij, A.W. Bruna en WPG Kindermedia.
Als werkgever hanteert WPG een beleid van gelijke kansen. We vinden diversiteit belangrijk en zetten ons volledig in om een plek te zijn waar iedereen zich thuis voelt. WPG gaat zorgvuldig om met de persoonlijke gegevens van medewerkers en sollicitanten. Klik hier voor ons Privacy Statement. Interne kandidaten hebben bij het solliciteren altijd voorrang. Een referentiecheck kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.
- Amsterdam en Haarlem
- Actief in Nederland
- 71% / 29%
- 140 werknemers in Nederland
- Gem. leeftijd 44 jaar
- Hybride werken, verdeling in overleg met leidinggevende en team