Online Marketeer

Tijdelijk gesloten

Online Marketeer

Xanders Uitgevers Onderdeel van WPG Amsterdam

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau
  • 2 tot 3 jaar werkervaring in een soortgelijke functie
  • Kennis van online marketing
  • Ervaring met het maken van analyses
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Je kun goed samenwerken binnen een team
  • Je bent analytisch sterk en commercieel gedreven

Wat krijg je?

  • €3.289,75 - €4.338,18 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 36-urige werkweek
  • 194,4 vakantie-uren bij een fulltime dienstverband
  • Mogelijkheden tot het volgen van trainingen
  • Laptop en telefoon
  • NS Business Card en thuiswerkvergoeding

Wat doe je?

  • 10% Online vindbaarheid optimaliseren
  • 10% Effectiviteit- en conversie-analyses maken
  • 20% Campagnes ontwikkelen, uitvoeren en analyseren
  • 15% Campagnes briefen en met externe bureaus bespreken
  • 15% Teamoverleg
  • 30% Online contentmarketing uitvoeren en socialmediakanalen beheren

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Online Marketeer bij Xander Uitgevers ben je verantwoordelijk voor het opzetten en uitvoeren van online marketingcampagnes rondom uiteenlopende titels en auteurs. Je draagt bij aan de online zichtbaarheid van zowel de titels als de auteurs door een doeltreffende strategie te ontwikkelen, gebaseerd op grondige analyses. Door de campagnedata te analyseren, optimaliseer je online uitingen voor meerdere platforms en stel je deze zo effectief mogelijk op.

Met meerdere titels tegelijk in beheer, stel je duidelijke prioriteiten om jouw tijd en aandacht efficiënt te verdelen. In samenwerking met je collega's ontwikkel je promotieplannen voor de verschillende titels. Binnen deze samenwerking ben jij verantwoordelijk voor alle online uitingen en de strategie hierachter. Hierbij maak je gebruik van diverse kanalen, zoals de website, social media en nieuwsbrieven.

Je maakt deel uit van het commercieel team dat onder leiding staat van het Hoofd Commercie en bestaat uit vijf collega’s. Binnen dit team is er regelmatig overleg over verschillende campagnes en uitingen, maar uiteindelijk ben je eindverantwoordelijk voor jouw eigen taakgebied, namelijk de volledige online strategie. Het team van Xander bestaat in het totaal uit twaalf collega's, waardoor je in een klein en hecht team werkt.

Als je het leuk vindt om data te analyseren en deze te gebruiken voor het ontwerpen van creatieve content en je het niet erg vindt om met meerdere deadlines tegelijkertijd te werken, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Online Marketeer

Op een leuke werkdag ben je een campagne aan het opstellen voor een bestseller en behaal je je target voor de engagement rate op Instagram.

Op een minder leuke werkdag moet je een grote hoeveelheid metadata verwerken om de vindbaarheid van de titel te verbeteren en heb je de resultaten van een tegenvallende campagne terug.

  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Overleg met Hoofd Commercie
    • Campagnes ontwikkelen, uitvoeren en analyseren
    • Campagnes briefen en met externe bureaus bespreken
    • Online contentmarketing uitvoeren en socialmediakanalen beheren
    • Socialmediakanalen beheren
    • Lunch
    • Online vindbaarheid optimaliseren
    • Online contentmarketing uitvoeren
    • Campagnes briefen en met externe bureaus bespreken
    • Campagnes ontwikkelen, uitvoeren en analyseren
    • Lunch
    • Effectiviteits- en conversie-analyses maken
    • Campagnes ontwikkelen, uitvoeren en analyseren
    • Campagnes inplannen
    • Online vindbaarheid optimaliseren
    • Online contentmarketing uitvoeren
    • Effectiviteits- en conversie-analyses maken
    • Campagnes briefen en met externe bureaus bespreken
    • Socialmediakanalen beheren
    • Roostervrije middag

Voorbeeld uit de praktijk

Je hebt veel nagedacht over nieuwe online strategieën voor de organisatie. Hoe neem je initiatief hierin?

Als je een nieuwe online strategie wilt introduceren, is het belangrijk om je collega's hiervan te overtuigen. Je onderzoekt wat er speelt binnen de markt, wat de nieuwste trends zijn en wat het beste werkt voor de marketingkanalen van Xander. Je verzamelt en analyseert de mogelijkheden en presenteert deze aan je collega's om hen te overtuigen van de waarde van deze strategieën voor de promotie van nieuwe titels en auteurs.

Groeipad

Bij WPG werk je in een inspirerende werkomgeving en positieve cultuur. We bieden ruimte voor een ondernemende en nieuwsgierige mentaliteit en investeren in je persoonlijke en professionele ontwikkeling met (online) opleidingen, trainingen en coaching. Doordat we groot genoeg zijn kunnen we je blijven uitdagen en laten groeien binnen de organisatie. Klein genoeg zodat jij en je talent gezien worden.

Online Marketeer

Werken bij WPG

WPG is een onafhankelijke groep mediamerken met de gezamenlijke missie om jouw wereld te verrijken door de verhalen die we vertellen. Wij zijn een wendbaar en energiek huis vol ideeën, kennis en creatief talent. WPG bestaat uit prachtige uitgeverijen met allemaal een eigen identiteit, te weten Xander, De Bezige Bij, A.W. Bruna en WPG Kindermedia.

Als werkgever hanteert WPG een beleid van gelijke kansen. We vinden diversiteit belangrijk en zetten ons volledig in om een plek te zijn waar iedereen zich thuis voelt. WPG gaat zorgvuldig om met de persoonlijke gegevens van medewerkers en sollicitanten. Klik hier voor ons Privacy Statement. Interne kandidaten hebben bij het solliciteren altijd voorrang. Een referentiecheck kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.

  • Amsterdam
  • Actief in Nederland
  • 71% / 29%
  • 140 werknemers in Nederland
  • Gem. leeftijd 44 jaar
  • Hybride werken, verdeling in overleg met leidinggevende en team

Collega's

Foto van medewerker Nikki
Foto van medewerker Simon Reinders
Foto van medewerker Marjolein Schurink

Nikki - GL Accountant - Finance afdeling

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik ook werkzaam binnen de mediabranch. Het leek mij interessant om wel binnen de media te blijven, maar dan toch een ander stuk te bekijken. Dus toen WPG op mijn pad kwam, was ik al snel om. De prettige werkomgeving en de mogelijkheden die WPG te bieden heeft qua verdere doelen is erg fijn. Hierdoor had ik erg zin in een nieuwe uitdaging en leer ik nu nog elke dag!

Wat was je vorige baan?
Financieel Medewerker - Southfields.

Wat doe je in je vrije tijd?
Lezen, (bord)spelletjes/gamen en wandelen.

Simon Reinders - Publiciteit op de publiciteitsafdeling bij Uitgeverij Thomas Rap

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Omdat een uitgeverij als De Bezige Bij/Thomas Rap binnen dit boekenwereldje toch wel een beetje een heilige Graal is. Met een prachtige geschiedenis, interessante schrijvers, mooie boeken, nieuwsgierig naar de toekomst. Het is een mooie balans: inhoudelijk werk met verhalen die er toe doen, en praktisch werk met leuke mensen.

Wat was je vorige baan?
Publiciteitsmedewerker - Artifex.

Wat doe je in je vrije tijd?
Lezen.

Marjolein Schurink - Uitgever bij Uitgeverij Cargo

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik werk inmiddels al bijna twintig jaar bij een uitgeverij, hiervoor als acquirerend redacteur, nu als uitgever. Het is een baan die nooit verveelt, je bent altijd in contact met auteurs, vakgenoten en natuurlijk een heel leuke groep collega's.

Wat was je vorige baan?
Uitgever Culinair Kosmos Uitgevers.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen met de hond, padellen, moestuinieren, lekker eten en in de zon op een terras.

Sollicitatieproces

Eerste gesprek met Directeur en Hoofd Commercie
Tweede gesprek met teamlid Commercie + opdracht
Evaluatie van de opdracht
Arbeidsvoorwaardengesprek

Interessante baan?

Terug naar boven