Terug

Operations Manager

Vacature gesloten

Operations Manager

WPG Amsterdam

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau
  • Meer dan 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie, bij voorkeur in e-commerce, reclame, retail of een productiehuis
  • Ruime ervaring met zeer uiteenlopende disciplines aansturen
  • Affiniteit met media en het gedachtegoed van Happinez en Yoga Magazine
  • Onder hoge druk en in een sterk veranderende omgeving kunnen werken
  • Commercieel en ondernemend karakter
  • Goede beheersing Nederlandse taal

Wat krijg je?

  • €3.707 - €5.109 bruto p/m ( Schaal 9 - afhankelijk van kennis en ervaring, op basis van 36 uur)
  • Winstuitkering
  • 36-urige werkweek
  • 194,4 vakantie-uren bij een fulltime dienstverband
  • Ontwikkelmogelijkheden met de Future Academy
  • Vrij inzetbaar persoonlijk keuzebudget van 12%
  • Laptop, telefoon, NS Business Card, thuiswerkvergoeding, pensioenopbouw en collectieve ziektekostenverzekering

Wat doe je?

  • 30% Dagelijkse aansturing projectteam
  • 20% Budgetbeheer en projectplanningen opstellen
  • 15% Partnerships verkennen
  • 15% Overleg met interne stakeholders
  • 10% Nieuwe samenwerkingspartners zoeken
  • 10% Strategisch managementoverleg
Powered by Spielwork

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Operations Manager bij Happinez en Yoga Magazine ben je verantwoordelijk voor de operationele koers van deze mediamerken. Je ontfermt je over de dagelijkse leiding van een team specialisten: je motiveert en inspireert hen om voor het optimale resultaat te gaan.

Happinez en Yoga Magazine bestaan uit verschillende merkextenties die aangestuurd worden door andere managers. Jij zorgt ervoor dat al deze extensies samenkomen en binnen de sfeer van het merk blijven. Wanneer er bijvoorbeeld een training ontwikkeld wordt, is het belangrijk dat dit ook in het tijdschrift en op de webshop terugkomt. Je stemt de diverse producties dus op elkaar af, zodat deze elkaar versterken. Je stuurt de juiste mensen aan, stelt planningen en budgetten op en laat de inhoud over aan de afdelingen zelf.

Je bent onderdeel van het team Happinez Extensions, dat bestaat uit vier subteams: Retail, Vormgeving, E-learning en Productie. Je rapporteert aan de Brand Director en bent daarnaast lid van het Managementteam, dat verder bestaat uit de Hoofdredacteur, Editorial Manager Print, Editorial Manager Online en de Digital Marketing Manager.

Acquisitie door werving- en selectiebureaus, headhunters en detacheerders naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Als je het leuk vindt om leiding te geven en met je team te streven naar een optimaal product, en je het uitdagend vindt dat het werk ontzettend divers is, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Plaatsvervanger voor personeelsfoto
Operational Manager

Op een leuke werkdag spreek je verschillende experts uit je team over de status van een nieuwe productielijn. Terwijl je ‘s middags een briefing aan het uitschrijven bent, komt het nieuwe Happinez-nummer van de drukker: dat is altijd een leuk moment!

Op een mindere werkdag zijn er eigenlijk te veel taken voor het aantal uur in je dag. Een aantal klanten zijn ontevreden door logistieke problemen. Om verdere schade te beperken, organiseer je een spoedoverleg, zodat iedereen weer weet wat hij of zij moet doen.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Theedrinken met collega's
    • Lunch + wandeling
    • Resultaten analyseren
    • Teamoverleg: resultaten bespreken
    • Projectplanning opstellen
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Overleg: producties afstemmen
    • Briefing uitschrijven
    • Koffie + praatje met collega
    • Bilateraal overleg met medewerker
    • Bilateraal overleg met medewerker
    • Lunch + wandeling
    • Bilateraal overleg met medewerker
    • MT-overleg voorbereiden
    • Theedrinken en nieuwe Happinez bekijken
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Theedrinken met collega's
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Overleg Video Manager
    • Overleg: producties afstemmen
    • Overleg met Brand Director
    • Afspraken volgende dag voorbereiden
    • Administratie bijwerken
    • Bellen met collega
    • Lunch + wandeling
    • Overleg met Shop Manager
    • Overleg met Klantenservice
    • Spoedoverleg met hele team
    • Bellen met Brand Director
    • Reistijd
    • Afspraak met potentiële partner
    • Reistijd
    • Planning maken en aanscherpen
    • Theedrinken met collega's
    • Lunch onderweg
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Reistijd
    • Budgetten afstemmen
    • Briefing uitschrijven
    • Overleg met Creative Producer

Voorbeeld uit de praktijk

De eerste fysieke Happinez-winkel wordt geopend rond de feestdagen, maar jullie lopen achter op de planning. Hoe los je dit op?

De werkdruk is hoog rond zo’n groot project en door allerlei externe factoren lopen jullie achter op de planning. Het nieuwe tarot deck is nog niet binnen uit China, waardoor de Shop Manager gestresst is. Omdat de tarot deck ook als premium bij de nieuwe trainingen wordt weggegeven, is dit ook een logistiek probleem. De eerste ontevreden klanten bellen langzaam maar zeker op: aan jou om je team te kalmeren en hen de juiste instructies te geven, zodat verdere schade voorkomen wordt. Je plant een spoedoverleg in en bepaalt wie wat in gang zet. Daarna informeer je het MT hierover. Bij zo'n groot project is het erg belangrijk dat je je hoofd koel houdt en aan meerdere projecten en zaken tegelijk kunt werken.

Groeipad

Bij WPG werk je in een inspirerende werkomgeving en positieve cultuur. We bieden ruimte voor een ondernemende en nieuwsgierige mentaliteit en investeren in je persoonlijke en professionele ontwikkeling met (online) opleidingen, trainingen en coaching. Doordat we groot genoeg zijn kunnen we je blijven uitdagen en laten groeien binnen de organisatie. Klein genoeg zodat jij en je talent gezien worden.

Operational Manager

Werken bij WPG

WPG is een onafhankelijke groep mediamerken met de gezamenlijke missie om jouw wereld te verrijken door de verhalen die we vertellen. Wij zijn een wendbaar en energiek huis vol ideeën, kennis en creatief talent. WPG bestaat uit prachtige uitgeverijen met allemaal een eigen identiteit, te weten Xander, De Bezige Bij, A.W. Bruna en WPG Kindermedia.

Als werkgever hanteert WPG een beleid van gelijke kansen. We vinden diversiteit belangrijk en zetten ons volledig in om een plek te zijn waar iedereen zich thuis voelt. WPG gaat zorgvuldig om met de persoonlijke gegevens van medewerkers en sollicitanten. Klik hier voor ons Privacy Statement. Interne kandidaten hebben bij het solliciteren altijd voorrang. Een referentiecheck kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.

  • Amsterdam
  • Actief in Nederland
  • 71% / 29%
  • 140 werknemers in Nederland
  • Gem. leeftijd 44 jaar
  • Hybride werken, verdeling in overleg met leidinggevende en team

Collega's

Foto van medewerker Nikki
Foto van medewerker Simon Reinders
Foto van medewerker Marjolein Schurink

Nikki - GL Accountant - Finance afdeling

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik ook werkzaam binnen de mediabranch. Het leek mij interessant om wel binnen de media te blijven, maar dan toch een ander stuk te bekijken. Dus toen WPG op mijn pad kwam, was ik al snel om. De prettige werkomgeving en de mogelijkheden die WPG te bieden heeft qua verdere doelen is erg fijn. Hierdoor had ik erg zin in een nieuwe uitdaging en leer ik nu nog elke dag!

Wat was je vorige baan?
Financieel Medewerker - Southfields.

Wat doe je in je vrije tijd?
Lezen, (bord)spelletjes/gamen en wandelen.

Simon Reinders - Publiciteit op de publiciteitsafdeling bij Uitgeverij Thomas Rap

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Omdat een uitgeverij als De Bezige Bij/Thomas Rap binnen dit boekenwereldje toch wel een beetje een heilige Graal is. Met een prachtige geschiedenis, interessante schrijvers, mooie boeken, nieuwsgierig naar de toekomst. Het is een mooie balans: inhoudelijk werk met verhalen die er toe doen, en praktisch werk met leuke mensen.

Wat was je vorige baan?
Publiciteitsmedewerker - Artifex.

Wat doe je in je vrije tijd?
Lezen.

Marjolein Schurink - Uitgever bij Uitgeverij Cargo

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik werk inmiddels al bijna twintig jaar bij een uitgeverij, hiervoor als acquirerend redacteur, nu als uitgever. Het is een baan die nooit verveelt, je bent altijd in contact met auteurs, vakgenoten en natuurlijk een heel leuke groep collega's.

Wat was je vorige baan?
Uitgever Culinair Kosmos Uitgevers.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen met de hond, padellen, moestuinieren, lekker eten en in de zon op een terras.

Sollicitatieproces

Je solliciteert
± 1 week
Gesprek met Hiring Manager
± 1 week
Vervolggesprek met Hoofdredacteur en directe collega mogelijk met opdracht
± 2 dagen
Eventuele referentiecheck
± 1 week
Arbeidsvoorwaardengesprek en aanbod

Interessante baan?

Terug naar boven