Operations Manager

Operations Manager

WPG Amsterdam

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau
  • Meer dan 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie, bij voorkeur in e-commerce, reclame, retail of een productiehuis
  • Ruime ervaring met zeer uiteenlopende disciplines aansturen
  • Affiniteit met media en het gedachtegoed van Happinez en Yoga Magazine
  • Onder hoge druk en in een sterk veranderende omgeving kunnen werken
  • Commercieel en ondernemend karakter
  • Goede beheersing Nederlandse taal

Wat krijg je?

  • €3.707 - €5.109 bruto p/m ( Schaal 9 - afhankelijk van kennis en ervaring, op basis van 36 uur)
  • Winstuitkering
  • 36-urige werkweek
  • 194,4 vakantie-uren bij een fulltime dienstverband
  • Ontwikkelmogelijkheden met de Future Academy
  • Vrij inzetbaar persoonlijk keuzebudget van 12%
  • Laptop, telefoon, NS Business Card, thuiswerkvergoeding, pensioenopbouw en collectieve ziektekostenverzekering

Wat doe je?

  • 30% Dagelijkse aansturing projectteam
  • 20% Budgetbeheer en projectplanningen opstellen
  • 15% Partnerships verkennen
  • 15% Overleg met interne stakeholders
  • 10% Nieuwe samenwerkingspartners zoeken
  • 10% Strategisch managementoverleg

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Operations Manager bij Happinez en Yoga Magazine ben je verantwoordelijk voor de operationele koers van deze mediamerken. Je ontfermt je over de dagelijkse leiding van een team specialisten: je motiveert en inspireert hen om voor het optimale resultaat te gaan.

Happinez en Yoga Magazine bestaan uit verschillende merkextenties die aangestuurd worden door andere managers. Jij zorgt ervoor dat al deze extensies samenkomen en binnen de sfeer van het merk blijven. Wanneer er bijvoorbeeld een training ontwikkeld wordt, is het belangrijk dat dit ook in het tijdschrift en op de webshop terugkomt. Je stemt de diverse producties dus op elkaar af, zodat deze elkaar versterken. Je stuurt de juiste mensen aan, stelt planningen en budgetten op en laat de inhoud over aan de afdelingen zelf.

Je bent onderdeel van het team Happinez Extensions, dat bestaat uit vier subteams: Retail, Vormgeving, E-learning en Productie. Je rapporteert aan de Brand Director en bent daarnaast lid van het Managementteam, dat verder bestaat uit de Hoofdredacteur, Editorial Manager Print, Editorial Manager Online en de Digital Marketing Manager.

Acquisitie door werving- en selectiebureaus, headhunters en detacheerders naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Als je het leuk vindt om leiding te geven en met je team te streven naar een optimaal product, en je het uitdagend vindt dat het werk ontzettend divers is, dan is dit een baan voor jou.

Agenda

Operational Manager

Op een leuke werkdag spreek je verschillende experts uit je team over de status van een nieuwe productielijn. Terwijl je ‘s middags een briefing aan het uitschrijven bent, komt het nieuwe Happinez-nummer van de drukker: dat is altijd een leuk moment!

Op een mindere werkdag zijn er eigenlijk te veel taken voor het aantal uur in je dag. Een aantal klanten zijn ontevreden door logistieke problemen. Om verdere schade te beperken, organiseer je een spoedoverleg, zodat iedereen weer weet wat hij of zij moet doen.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Theedrinken met collega's
    • Lunch + wandeling
    • Resultaten analyseren
    • Teamoverleg: resultaten bespreken
    • Projectplanning opstellen
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Overleg: producties afstemmen
    • Briefing uitschrijven
    • Koffie + praatje met collega
    • Bilateraal overleg met medewerker
    • Bilateraal overleg met medewerker
    • Lunch + wandeling
    • Bilateraal overleg met medewerker
    • MT-overleg voorbereiden
    • Theedrinken en nieuwe Happinez bekijken
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Theedrinken met collega's
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Overleg Video Manager
    • Overleg: producties afstemmen
    • Overleg met Brand Director
    • Afspraken volgende dag voorbereiden
    • Administratie bijwerken
    • Bellen met collega
    • Lunch + wandeling
    • Overleg met Shop Manager
    • Overleg met Klantenservice
    • Spoedoverleg met hele team
    • Bellen met Brand Director
    • Reistijd
    • Afspraak met potentiële partner
    • Reistijd
    • Planning maken en aanscherpen
    • Theedrinken met collega's
    • Lunch onderweg
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Reistijd
    • Budgetten afstemmen
    • Briefing uitschrijven
    • Overleg met Creative Producer

Voorbeeld uit de praktijk

De eerste fysieke Happinez-winkel wordt geopend rond de feestdagen, maar jullie lopen achter op de planning. Hoe los je dit op?

De werkdruk is hoog rond zo’n groot project en door allerlei externe factoren lopen jullie achter op de planning. Het nieuwe tarot deck is nog niet binnen uit China, waardoor de Shop Manager gestresst is. Omdat de tarot deck ook als premium bij de nieuwe trainingen wordt weggegeven, is dit ook een logistiek probleem. De eerste ontevreden klanten bellen langzaam maar zeker op: aan jou om je team te kalmeren en hen de juiste instructies te geven, zodat verdere schade voorkomen wordt. Je plant een spoedoverleg in en bepaalt wie wat in gang zet. Daarna informeer je het MT hierover. Bij zo'n groot project is het erg belangrijk dat je je hoofd koel houdt en aan meerdere projecten en zaken tegelijk kunt werken.

Groeipad

Bij WPG werk je in een inspirerende werkomgeving en positieve cultuur. We bieden ruimte voor een ondernemende en nieuwsgierige mentaliteit en investeren in je persoonlijke en professionele ontwikkeling met (online) opleidingen, trainingen en coaching. Doordat we groot genoeg zijn kunnen we je blijven uitdagen en laten groeien binnen de organisatie. Klein genoeg zodat jij en je talent gezien worden.

Operational Manager

Werken bij WPG

WPG is een onafhankelijke groep mediamerken met de gezamenlijke missie om bij te dragen aan een goed geïnformeerde en vooruitstrevende maatschappij. Een wendbaar en energiek huis vol ideeën, kennis en creatief talent dat de vertellers en verhalen van De Bezige Bij en A.W. Bruna, de lesmethodes en educatieve producten van Uitgeverij Zwijsen, de opinie-en mindstylemerken van WPG Media en de kinderboeken en karakters van WPG Kindermedia omvat.

Als werkgever hanteert WPG een beleid van gelijke kansen. We vinden diversiteit belangrijk en zetten ons volledig in om een plek te zijn waar iedereen zich thuis voelt. WPG gaat zorgvuldig om met de persoonlijke gegevens van medewerkers en sollicitanten. Klik hier voor ons Privacy Statement. Interne kandidaten hebben bij het solliciteren altijd voorrang.

  • Amsterdam en Tilburg
  • Actief in Nederland en België
  • 75% / 25%
  • 320 werknemers in Nederland
  • 345 werknemers wereldwijd
  • Gem. leeftijd 44 jaar
  • Hybride werken, verdeling in overleg met leidinggevende en team

Collega's

Simon Reinders - Publiciteit op de publiciteitsafdeling bij Uitgeverij Thomas Rap

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Omdat een uitgeverij als De Bezige Bij/Thomas Rap binnen dit boekenwereldje toch wel een beetje een heilige Graal is. Met een prachtige geschiedenis, interessante schrijvers, mooie boeken, nieuwsgierig naar de toekomst. Het is een mooie balans: inhoudelijk werk met verhalen die er toe doen, en praktisch werk met leuke mensen.

Wat was je vorige baan?
Publiciteitsmedewerker - Artifex.

Wat doe je in je vrije tijd?
Lezen.

Marjolein Schurink - Uitgever bij Uitgeverij Cargo

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik werk inmiddels al bijna twintig jaar bij een uitgeverij, hiervoor als acquirerend redacteur, nu als uitgever. Het is een baan die nooit verveelt, je bent altijd in contact met auteurs, vakgenoten en natuurlijk een heel leuke groep collega's.

Wat was je vorige baan?
Uitgever Culinair Kosmos Uitgevers.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen met de hond, padellen, moestuinieren, lekker eten en in de zon op een terras.

Annette Sluiter - Fondsredacteur B2B/B2C - Uitgeverij Zwijsen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben ooit bij het mooiste bedrijf van Nederland begonnen n.a.v. een vacature in het Brabants Dagblad (lang geleden toen we nog adverteerden in kranten 😊). Zwijsen zocht destijds een redacteur voor het NOS Jeugdjournaal Magazine. Tot op de dag van vandaag ben ik dankbaar dat ik toen werd aangenomen. Ik kreeg een fantastische baan in een sympathiek bedrijf met warme collega’s. Inmiddels zijn we veel verschillende tijdschriften en spellen verder, maar nog steeds krijg ik een dikke glimlach op mijn gezicht als ik iemand vertel dat ik bij Zwijsen werk.

Wat was je vorige baan?
Redacteur / verslaggever bij Omroep Brabant, RTL Nieuws en RTL Z.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen, hardlopen, tennissen, fietsen, films, series en docu’s kijken, lezen, spelletjes spelen, uiteten gaan, concerten, musea en festivals bezoeken, reizen, tijd met vrienden en familie doorbrengen, de zon aanbidden. Eigenlijk gewoon alles wat het leven mooi maakt!

Erik van Dorp

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Er is zoveel gedrevenheid en creativiteit binnen WPG, met enthousiaste en goede professionals en mooie inspirerende merken. Voor mij was het een mooie kans om een nieuw (CRM) team op te zetten om WPG te helpen om nog meer klant-en datagedreven te gaan werken. Daarnaast hoop ik nog veel te kunnen leren en mezelf intellectueel uit te kunnen dagen, vooral omdat CRM alle merken en bedrijfsonderdelen raakt. Die nieuwe rol in combinatie met veel kunnen leren maakte het voor mij heel interessant om de overstap te maken.

Wat was je vorige baan?
Oprichter en mede-Eigenaar van een softwarebedrijf dat marketeers helpt om de resultaten van online advertentiecampagnes en ecommerce activiteiten makkelijk en automatisch in een dashboard of datawarehouse te krijgen.

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik ben graag buiten en sport graag. Bootcamp op zondagochtend, twee keer per week boulderen en een of twee keer per week hardlopen. Daarnaast ben ik in zowel zomer als winter graag in de Alpen (skiën, toerskiën, wandelen).

Barbara van der Veen - Brand Manager bij Psychologie Magazine, Coachfinder en Mind.You

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Mijn grootste drijfveer om voor WPG te gaan werken is dat ik het leven van mensen beter kan maken. Het werk is maatschappelijk relevant, ik hou van de ondernemende cultuur en heb hele leuke collega's.

Wat was je vorige baan?
Marketing Manager bij o.a. Historisch Nieuwsblad en Zeilen.

Wat doe je in je vrije tijd?
Zelf brood bakken en sportief bezig zijn.

Janneke Hartog - Business Owner bij het platform Coachfinder

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik wilde als kind al dolgraag bij een uitgeverij werken om zo mooie dingen te maken. Toen ik een vacature bij WPG zag, wist ik niet hoe snel ik moest solliciteren. Dit was precies de plek die ik zocht: kwalitatieve merken met inhoud en hele fijne collega's!

Wat was je vorige baan?
Fondsenwerver bij KWF Kankerbestrijding.

Wat doe je in je vrije tijd?
Yoga, hardlopen, lezen, lekker eten & drinken en tijd met mijn gezin en vrienden doorbrengen.

Merel Rijs - A.W. Bruna Uitgevers als medewerker Sales support

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Om een bijdrage te mogen leveren aan het delen en verspreiden van geweldige verhalen in een heel gezellig en bevlogen team.

Wat heb je gestudeerd?
European Studies.

Wat doe je in je vrije tijd?
Nieuwe plekken ontdekken, koken, yoga en musea bezoeken.

Mads Bruijnesteijn - Marketeer bij A.W. Bruna Uitgevers

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik lees al van kinds af aan, en volgde zodoende de uitgeverijen op Sociale Media. Toen ik daar een vacature bij A.W. Bruna voorbij zag komen, heb ik niet getwijfeld en direct gesolliciteerd. Werken op de marketingafdeling van een uitgeverij, en dus elke dag met boeken bezig zijn, is een droombaan.

Wat was je vorige baan?
Na mijn studie Sportmarketing heb ik gewerkt bij Social Blue, een leadgeneratiebedrijf, dat gespecialiseerd is in adverteren op Facebook. Als projectmanager heb ik daar voor diverse grote bedrijven leads geworven d.m.v. het opzetten van Facebookcampagnes. Iets wat nu nog altijd onderdeel is van mijn werkzaamheden.

Wat doe je in je vrije tijd?
Naast dat ik veel lees, ben ik ook een fanatiek sporter. Voetbal, tennis, fitness en skiën zijn de activiteiten die ik graag doe.

Sollicitatieproces

Je solliciteert
± 1 week
Gesprek met Hiring Manager
± 1 week
Vervolggesprek met Hoofdredacteur en directe collega mogelijk met opdracht
± 2 dagen
Eventuele referentiecheck
± 1 week
Arbeidsvoorwaardengesprek en aanbod

Interessante baan?