Operations Manager
WPG Amsterdam
Wat is vereist?
- Hbo werk- en denkniveau
- Meer dan 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie, bij voorkeur in e-commerce, reclame, retail of een productiehuis
- Ruime ervaring met zeer uiteenlopende disciplines aansturen
- Affiniteit met media en het gedachtegoed van Happinez en Yoga Magazine
- Onder hoge druk en in een sterk veranderende omgeving kunnen werken
- Commercieel en ondernemend karakter
- Goede beheersing Nederlandse taal
Wat krijg je?
- €3.707 - €5.109 bruto p/m ( Schaal 9 - afhankelijk van kennis en ervaring, op basis van 36 uur)
- Winstuitkering
- 36-urige werkweek
- 194,4 vakantie-uren bij een fulltime dienstverband
- Ontwikkelmogelijkheden met de Future Academy
- Vrij inzetbaar persoonlijk keuzebudget van 12%
- Laptop, telefoon, NS Business Card, thuiswerkvergoeding, pensioenopbouw en collectieve ziektekostenverzekering
Wat doe je?
- 30% Dagelijkse aansturing projectteam
- 20% Budgetbeheer en projectplanningen opstellen
- 15% Partnerships verkennen
- 15% Overleg met interne stakeholders
- 10% Nieuwe samenwerkingspartners zoeken
- 10% Strategisch managementoverleg
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Vacature
Als Operations Manager bij Happinez en Yoga Magazine ben je verantwoordelijk voor de operationele koers van deze mediamerken. Je ontfermt je over de dagelijkse leiding van een team specialisten: je motiveert en inspireert hen om voor het optimale resultaat te gaan.
Happinez en Yoga Magazine bestaan uit verschillende merkextenties die aangestuurd worden door andere managers. Jij zorgt ervoor dat al deze extensies samenkomen en binnen de sfeer van het merk blijven. Wanneer er bijvoorbeeld een training ontwikkeld wordt, is het belangrijk dat dit ook in het tijdschrift en op de webshop terugkomt. Je stemt de diverse producties dus op elkaar af, zodat deze elkaar versterken. Je stuurt de juiste mensen aan, stelt planningen en budgetten op en laat de inhoud over aan de afdelingen zelf.
Je bent onderdeel van het team Happinez Extensions, dat bestaat uit vier subteams: Retail, Vormgeving, E-learning en Productie. Je rapporteert aan de Brand Director en bent daarnaast lid van het Managementteam, dat verder bestaat uit de Hoofdredacteur, Editorial Manager Print, Editorial Manager Online en de Digital Marketing Manager.
Acquisitie door werving- en selectiebureaus, headhunters en detacheerders naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Als je het leuk vindt om leiding te geven en met je team te streven naar een optimaal product, en je het uitdagend vindt dat het werk ontzettend divers is, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag spreek je verschillende experts uit je team over de status van een nieuwe productielijn. Terwijl je ‘s middags een briefing aan het uitschrijven bent, komt het nieuwe Happinez-nummer van de drukker: dat is altijd een leuk moment!
Op een mindere werkdag zijn er eigenlijk te veel taken voor het aantal uur in je dag. Een aantal klanten zijn ontevreden door logistieke problemen. Om verdere schade te beperken, organiseer je een spoedoverleg, zodat iedereen weer weet wat hij of zij moet doen.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Theedrinken met collega's
- Lunch + wandeling
- Resultaten analyseren
- Teamoverleg: resultaten bespreken
- Budgetten afstemmen
- Projectplanning opstellen
- Mails lezen en beantwoorden
- Overleg: producties afstemmen
-
- Briefing uitschrijven
- Koffie + praatje met collega
- Bilateraal overleg met medewerker
- Bilateraal overleg met medewerker
- Bilateraal overleg met medewerker
- Lunch + wandeling
- Bilateraal overleg met medewerker
- MT-overleg voorbereiden
- MT-overleg
- Theedrinken en nieuwe Happinez bekijken
- Mails lezen en beantwoorden
-
- Theedrinken met collega's
- Lunch
- Mails lezen en beantwoorden
- Overleg Video Manager
- Overleg: producties afstemmen
- Overleg met Brand Director
- Afspraken volgende dag voorbereiden
- Administratie bijwerken
- Bellen met collega
-
- Lunch + wandeling
- Overleg met Shop Manager
- Overleg met Klantenservice
- Spoedoverleg met hele team
- Bellen met Brand Director
- Reistijd
- Afspraak met potentiële partner
- Reistijd
- Planning maken en aanscherpen
-
- Theedrinken met collega's
- Lunch onderweg
- Mails lezen en beantwoorden
- Afspraak met potentiële partner
- Reistijd
- Budgetten afstemmen
- Briefing uitschrijven
- Overleg met Creative Producer
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Bij WPG werk je in een inspirerende werkomgeving en positieve cultuur. We bieden ruimte voor een ondernemende en nieuwsgierige mentaliteit en investeren in je persoonlijke en professionele ontwikkeling met (online) opleidingen, trainingen en coaching. Doordat we groot genoeg zijn kunnen we je blijven uitdagen en laten groeien binnen de organisatie. Klein genoeg zodat jij en je talent gezien worden.
Werken bij WPG
WPG is een onafhankelijke groep mediamerken met de gezamenlijke missie om jouw wereld te verrijken door de verhalen die we vertellen. Wij zijn een wendbaar en energiek huis vol ideeën, kennis en creatief talent. WPG bestaat uit prachtige uitgeverijen met allemaal een eigen identiteit, te weten Xander, De Bezige Bij, A.W. Bruna en WPG Kindermedia.
Als werkgever hanteert WPG een beleid van gelijke kansen. We vinden diversiteit belangrijk en zetten ons volledig in om een plek te zijn waar iedereen zich thuis voelt. WPG gaat zorgvuldig om met de persoonlijke gegevens van medewerkers en sollicitanten. Klik hier voor ons Privacy Statement. Interne kandidaten hebben bij het solliciteren altijd voorrang. Een referentiecheck kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.
- Amsterdam en Haarlem
- Actief in Nederland
- 71% / 29%
- 140 werknemers in Nederland
- Gem. leeftijd 44 jaar
- Hybride werken, verdeling in overleg met leidinggevende en team