Senior Marketeer

Leopold, Ploegsma, Condor en Witte Leeuw Onderdeel van WPG Amsterdam

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau
  • 3-5 jaar werkervaring
  • Ervaring in (online) marketing en het vermogen om leiding te geven
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Je kunt een team aansturen en je bent commercieel gedreven

Wat krijg je?

  • €3.675,64 - €4.915,82 bruto p/m o.b.v. 36-urige werkweek (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 36-urige werkweek
  • 194,4 vakantie-uren bij een fulltime dienstverband
  • Vrij inzetbaar Persoonlijk Keuzebudget van 12%
  • Laptop, telefoon, NS Business Card en thuiswerkvergoeding

Wat doe je?

  • 10% Contact met auteurs en illustratoren
  • 40% Het team aansturen
  • 30% Teammeetings met redactie, verkoop en marketing
  • 20% Marketingplannen opstellen

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Interesse

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.

Anke Roelen & Xander

Directeur WPG Kindermedia

Vacature

Als Senior Marketeer bij WPG Kindermedia ben je verantwoordelijk voor het vormgeven en uitvoeren van de marketingstrategie voor de uitgeverijen Leopold, Ploegsma, Condor en Witte Leeuw. Je werkt zowel op strategisch niveau als op operationeel vlak, waarbij je de marketingaanpak ontwikkelt voor grote merken zoals Paul van Loon, Dog Man, Kikker en De Gorgels. Daarnaast beheer je het marketingbudget en stel je jaarplannen op om de groei en zichtbaarheid van deze merken te bevorderen. Je houdt je ook bezig met het analyseren en optimaliseren van (online) campagnes om continu de beste resultaten te behalen.

In deze rol stuur je het Marketingteam aan, waarbij je collega’s coacht en motiveert om gezamenlijke doelen te bereiken. Je werkt nauw samen met Fondsmarketeers en Online Marketeer om de marketingactiviteiten op elkaar af te stemmen. Ook wissel je ideeën uit met de redactie en het verkoopteam.  Tegelijkertijd werk je actief mee aan de uitvoering van campagnes, zodat je niet alleen de grote lijnen in de gaten houdt, maar er ook voor zorgt dat de marketingactiviteiten soepel en succesvol worden uitgevoerd.

Je komt terecht in een team van vijf collega’s, bestaande uit Fondsmarketeers en Online Marketeer, die gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor het succes van de verschillende merken. Samen werken jullie op de marketingafdeling, waar creativiteit en samenwerking centraal staan.

Als je graag leiding geeft, energie krijgt van veel sociale interactie, creatief bent en je goed kunt omgaan met strakke deadlines, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Senior Marketeer

Op een leuke werkdag heb je een succesvol overleg met je marketingteam over de campagne voor Dolfje Weerwolfje. Daarna bel je de auteur en bezoek je externe partners voor inspiratie.

Op een minder leuke werkdag heb je te maken met een tegenvallende campagne en analyseer je de oorzaken. Vervolgens ga je hierover het gesprek aan met de auteur en kijk je naar nieuwe mogelijkheden.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00

Voorbeeld uit de praktijk

Je beheert de marketingbegroting en wilt extra investeringen voor een succesvolle titel. Wat doe je?

Om dit te realiseren, begin je met een grondige analyse van de huidige begroting en de prestaties van de betrokken titel. Vervolgens bespreek je met je team welke middelen herverdeeld kunnen worden of waar je kosten kunt besparen. Je onderzoekt ook potentiële nieuwe kansen voor marketingactiviteiten die de titel verder kunnen versterken. Door deze inzichten te combineren, stel je een overtuigend investeringsplan op dat niet alleen de meerwaarde van de titel benadrukt, maar ook de verwachte return on investment onderbouwt. Je presenteert dit plan aan het Management om de benodigde middelen te verkrijgen.

Groeipad

Bij WPG werk je in een inspirerende werkomgeving en positieve cultuur. We bieden ruimte voor een ondernemende en nieuwsgierige mentaliteit en investeren in je persoonlijke en professionele ontwikkeling met (online) opleidingen, trainingen en coaching.

Senior Marketeer

Werken bij WPG

WPG is een onafhankelijke groep mediamerken met de gezamenlijke missie om jouw wereld te verrijken door de verhalen die we vertellen. Wij zijn een wendbaar en energiek huis vol ideeën, kennis en creatief talent. WPG bestaat uit prachtige uitgeverijen met allemaal een eigen identiteit, te weten Xander, De Bezige Bij, A.W. Bruna en WPG Kindermedia.

Als werkgever hanteert WPG een beleid van gelijke kansen. We vinden diversiteit belangrijk en zetten ons volledig in om een plek te zijn waar iedereen zich thuis voelt. WPG gaat zorgvuldig om met de persoonlijke gegevens van medewerkers en sollicitanten. Klik hier voor ons Privacy Statement. Interne kandidaten hebben bij het solliciteren altijd voorrang. Een referentiecheck kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.

  • Amsterdam
  • Actief in Nederland
  • 71% / 29%
  • 140 werknemers in Nederland
  • Gem. leeftijd 44 jaar
  • Hybride werken, verdeling in overleg met leidinggevende en team

Collega's

Foto van medewerker Nikki
Foto van medewerker Simon Reinders
Foto van medewerker Marjolein Schurink

Nikki - GL Accountant - Finance afdeling

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik ook werkzaam binnen de mediabranch. Het leek mij interessant om wel binnen de media te blijven, maar dan toch een ander stuk te bekijken. Dus toen WPG op mijn pad kwam, was ik al snel om. De prettige werkomgeving en de mogelijkheden die WPG te bieden heeft qua verdere doelen is erg fijn. Hierdoor had ik erg zin in een nieuwe uitdaging en leer ik nu nog elke dag!

Wat was je vorige baan?
Financieel Medewerker - Southfields.

Wat doe je in je vrije tijd?
Lezen, (bord)spelletjes/gamen en wandelen.

Simon Reinders - Publiciteit op de publiciteitsafdeling bij Uitgeverij Thomas Rap

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Omdat een uitgeverij als De Bezige Bij/Thomas Rap binnen dit boekenwereldje toch wel een beetje een heilige Graal is. Met een prachtige geschiedenis, interessante schrijvers, mooie boeken, nieuwsgierig naar de toekomst. Het is een mooie balans: inhoudelijk werk met verhalen die er toe doen, en praktisch werk met leuke mensen.

Wat was je vorige baan?
Publiciteitsmedewerker - Artifex.

Wat doe je in je vrije tijd?
Lezen.

Marjolein Schurink - Uitgever bij Uitgeverij Cargo

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik werk inmiddels al bijna twintig jaar bij een uitgeverij, hiervoor als acquirerend redacteur, nu als uitgever. Het is een baan die nooit verveelt, je bent altijd in contact met auteurs, vakgenoten en natuurlijk een heel leuke groep collega's.

Wat was je vorige baan?
Uitgever Culinair Kosmos Uitgevers.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen met de hond, padellen, moestuinieren, lekker eten en in de zon op een terras.

Sollicitatieproces

Eerste gesprek Directeur
Tweede gesprek met collega's commercieel team
Arbeidsvoorwaardengesprek
Aanbod

Interessante baan?

Interesse Solliciteer nu
Terug naar boven